Vjerojatno se svaki iznajmljivač, jednom kada se upustio u turističko tržište iznajmljivanja smještaja, susreo s dilemom kako nazvati svoj apartman (ili vilu, kuću za odmor…).

Naime, dati ime vlastitom apartmanu i nije baš uvijek jednostavno. S obzirom na to da danas u Hrvatskoj postoji najmanje 100.000 iznajmljivača s oko 700.000 kreveta u ponudi, sasvim je razumljivo da nije lako pronaći originalno ime za apartman.

Izbjegavajte opće i česte nazive

Pri imenovanju apartmana treba voditi računa o nekoliko važnih čimbenika. Prije svega bi trebalo nastojati da apartmanu ne date naziv koji je generički i suviše općenit.

Preporučujemo: Kako odrediti optimalnu cijenu apartmana
Preporučujemo: Je li gostima bitan broj zvjezdica? 
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

Primjerice, Apartman Marija. Ovakav naziv možda lijepo zvuči vlasniku ili vlasnici zbog vlastitih, sentimentalnih i obiteljskih razloga. I to je sasvim u redu jer uistinu je riječ o lijepom ženskom osobnom imenu. Međutim, s marketinške strane ovakve bi nazive trebalo izbjegavati.

Prije svega, vjerojatno postoje na stotine apartmana koji već nose spomenuti naziv. Kad nešto nudite na turističkom tržištu, želite biti originalni i prepoznatljivi. Želite naziv koji će se potencijalnom gostu dopasti, biti lako pamtljiv, marketinški vrijedan i kao takav ostati mu u podsvijesti.

Nazivi apartmana po članovima obitelji zato nisu uvijek baš najbolje rješenje. Npr. Apartman Marija, Apartman Ana, Apartman Josip… Kad neki gost odluči guglati apartman s nazivom “Apartman Marija”, zasigurno će dobiti jako puno rezultata: različitih apartmana u istoj destinaciji i s identičnim nazivom.

Što će u tom slučaju pomisliti? Za koji će se apartman odlučiti? S marketinške strane ova je situacija za vas gubitak jer propuštate priliku predstaviti se gostu originalnim i marketinški vrijednim nazivom koji će gostu “ući u uho” i ponukati ga da detaljnije pogleda vaš apartman, tj. ponudu.

Naziv treba biti originalan i prilagođen destinaciji

Ne postoji neka čarobna formula koja će vam pomoći da imenujete svoj apartman ili neki drugi tip smještaja. No možete se voditi ovim pravilima:

  • Nastojte da je naziv apartmana izgovorljiv strancima
  • Izbjegavajte opće i česte nazive
  • Neka naziv bude sadržan od najviše 3 riječi
  • Neka naziv bude u vezi s nekom specifičnošću destinacije

Kao što treba izbjegavati nazive koji su česti u uporabi, isto tako treba izbjegavati predugačke nazive, pogotovo na engleskome jeziku. Npr. danas nije rijetkost da ćete naići na apartman imena tipa “Pula Best Seaview Room & Apartment”. Ovakvi nazivi teško se pamte i previše su općeniti.

Najbolje je pri imenovanju iskoristiti ime grada, neke turističke ili prirodne znamenitosti, krajobrazne specifičnosti i sl.

Primjerice, apartmani u centru Splita mogu se zvati tipa “Spalato DreamHouse”, “Old Town Split”, “Diocletian”, “Jupiter Luxury House”, “Villa Diocletiana”, “Apartman Dujam”, “Aspalathos Residence” itd. Dioklecijan je rimski car koji je u Splitu dao sagraditi palaču koja po njemu nosi ime, sv. Duje je zaštitnik grada, a stari Jupiterov hram nalazi se odmah uz samu palaču. Staro ime grada Splita ima grčki korijen Spalatos / Aspalathos.

Naravno, ovo su samo prijedlozi koji mogu poslužiti za ilustraciju, a svaki će vlasnik odnosno domaćin najbolje znati koje je optimalno ime za smještaj koji nudi.

U svakom slučaju uvijek se podsjetite na to da je u turizmu gost na prvome mjestu, a ne osobna htijenja i sklonosti domaćina. S obzirom na to da svaka turistička usluga postoji isključivo zbog gostiju, tako i pri imenovanju apartmanu vodite računa o marketinškom potencijalu kvalitetnog naziva koji će se svidjeti gostima.

iznajmljivanje apartmana

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here