Vjerojatno se svaki iznajmljivač, jednom kada se upustio u turističko tržište iznajmljivanja smještaja, susreo s dilemom kako nazvati svoj apartman (ili vilu, kuću za odmor…).

Naime, dati ime vlastitom apartmanu i nije baš uvijek jednostavno. S obzirom na to da danas u Hrvatskoj postoji najmanje 100.000 iznajmljivača s oko 700.000 kreveta u ponudi, sasvim je razumljivo da nije lako pronaći originalno ime za apartman.

Izbjegavajte opće i česte nazive

Pri imenovanju apartmana treba voditi računa o nekoliko važnih čimbenika. Prije svega bi trebalo nastojati da apartmanu ne date naziv koji je generički i suviše općenit.

Preporučujemo: Kako odrediti optimalnu cijenu apartmana
Preporučujemo: Je li gostima bitan broj zvjezdica? 
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

Primjerice, Apartman Marija. Ovakav naziv možda lijepo zvuči vlasniku ili vlasnici zbog vlastitih, sentimentalnih i obiteljskih razloga. I to je sasvim u redu jer uistinu je riječ o lijepom ženskom osobnom imenu. Međutim, s marketinške strane ovakve bi nazive trebalo izbjegavati.

Prije svega, vjerojatno postoje na stotine apartmana koji već nose spomenuti naziv. Kad nešto nudite na turističkom tržištu, želite biti originalni i prepoznatljivi. Želite naziv koji će se potencijalnom gostu dopasti, biti lako pamtljiv, marketinški vrijedan i kao takav ostati mu u podsvijesti.

Nazivi apartmana po članovima obitelji zato nisu uvijek baš najbolje rješenje. Npr. Apartman Marija, Apartman Ana, Apartman Josip… Kad neki gost odluči guglati apartman s nazivom “Apartman Marija”, zasigurno će dobiti jako puno rezultata: različitih apartmana u istoj destinaciji i s identičnim nazivom.

Što će u tom slučaju pomisliti? Za koji će se apartman odlučiti? S marketinške strane ova je situacija za vas gubitak jer propuštate priliku predstaviti se gostu originalnim i marketinški vrijednim nazivom koji će gostu “ući u uho” i ponukati ga da detaljnije pogleda vaš apartman, tj. ponudu.

Naziv treba biti originalan i prilagođen destinaciji

Ne postoji neka čarobna formula koja će vam pomoći da imenujete svoj apartman ili neki drugi tip smještaja. No možete se voditi ovim pravilima:

  • Nastojte da je naziv apartmana izgovorljiv strancima
  • Izbjegavajte opće i česte nazive
  • Neka naziv bude sadržan od najviše 3 riječi
  • Neka naziv bude u vezi s nekom specifičnošću destinacije

Kao što treba izbjegavati nazive koji su česti u uporabi, isto tako treba izbjegavati predugačke nazive, pogotovo na engleskome jeziku. Npr. danas nije rijetkost da ćete naići na apartman imena tipa “Pula Best Seaview Room & Apartment”. Ovakvi nazivi teško se pamte i previše su općeniti.

Najbolje je pri imenovanju iskoristiti ime grada, neke turističke ili prirodne znamenitosti, krajobrazne specifičnosti i sl.

Primjerice, apartmani u centru Splita mogu se zvati tipa “Spalato DreamHouse”, “Old Town Split”, “Diocletian”, “Jupiter Luxury House”, “Villa Diocletiana”, “Apartman Dujam”, “Aspalathos Residence” itd. Dioklecijan je rimski car koji je u Splitu dao sagraditi palaču koja po njemu nosi ime, sv. Duje je zaštitnik grada, a stari Jupiterov hram nalazi se odmah uz samu palaču. Staro ime grada Splita ima grčki korijen Spalatos / Aspalathos.

Naravno, ovo su samo prijedlozi koji mogu poslužiti za ilustraciju, a svaki će vlasnik odnosno domaćin najbolje znati koje je optimalno ime za smještaj koji nudi. Ako možda niste sigurni je li naziv koji želite dati apartmanu pravopisno ispravan, pogotovo ako je na stranome jeziku, najbolje kontaktirati agenciju za prevoditeljske usluge te zatražiti savjet i pomoć.

U svakom slučaju uvijek se podsjetite na to da je u turizmu gost na prvome mjestu, a ne osobna htijenja i sklonosti domaćina. S obzirom na to da svaka turistička usluga postoji isključivo zbog gostiju, tako i pri imenovanju apartmanu vodite računa o marketinškom potencijalu kvalitetnog naziva koji će se svidjeti gostima.

iznajmljivanje apartmana

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here