Signali ovogodišnje turističke sezone pomalo su kontradiktorni; s jedne strane službena statistika govori o povećanju broja turista i do 14% u nekim destinacijama u odnosu na prošlu godinu. S druge strane čuju se žalopojke pojedinih iznajmljivača kako je popunjenost zapravo nikad manja. Mnogim iznajmljivačima kreveti su prazni, a da je situacija daleko od “ružičaste”, svjedoči i činjenica da je neposredno prije Ultre u Splitu pola kreveta u privatnom smještaju zapravo nepopunjeno, što se može jednostavno provjeriti na AirBnB-u.

Oko 700.000 kreveta čeka na goste

Velika je to razlika u odnosu na prvu Ultru održanu 2013. godine kada je prosječna cijena smještaja po danu iznosila 400 eura, a sve u ponudi vrlo je brzo bilo bukirano, pa čak i oskudno namještene sobe u nedovršenim kućama i zapuštenim stanovima na periferiji.

PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Privatni iznajmljivači i izdavanje računa
PROČITAJTE: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana

Šest godina nakon prve Ultre, Split se od “zlatne koke” turističkog iznajmljivanja pretvorio u grad s velikim brojem praznih kreveta. Doduše stanje na Bookingu prikazuje veću popunjenost, no svejedno dan prije Ultre nije nikakav problem naći smještaj u Splitu, što je ranijih godina bilo gotovo nezamislivo.

Sve u svemu činjenica je da trenutno u Hrvatskoj ima oko 700.000 kreveta u privatnom smještaju, s oko 100 tisuća domaćina-iznajmljivača. U zadnje tri godine broj novih kreveta porastao je za 127 tisuća, a čak je i ministar turizma Cappelli izjavio da turističko tržište to “ne može apsorbirati”.

apartmani oglašavanje

Nisu samo mali iznajmljivači oni koji osjećaju pad turističkog prometa: ugostitelji od Vlade traže snižavanje stope PDV-a na pripremu i posluživanje hrane na 13 posto i tvrde da je ovogodišnja sezona ugrožena jer ima puno lokacija na Jadranu u kojima se dogodio pad gostiju. Kažu da konkurentnost hrvatskog turističkog tržišta “ubija” (pre)visok PDV i vjerojatno su dijelom u pravu.

U skladu sa svim navedenim, najave da će turističke pristojbe za privatne iznajmljivače, kako to predlaže resorno ministarstvo, ponegdje biti i do 1000 kn po krevetu ne zvuče nimalo optimistično.

Što poduzeti za bolju popunjenost

Uzimajući u obzir službenu statistiku, gostiju je ove sezone sigurno više nego prošle godine. No problem je u velikom povećanju ponude i rapidnom rastu broja novih apartmana, vila i kuća za odmor koji zakonom ponude i potražnje ne mogu ostvariti maksimalnu popunjenost.

Što bi onda trebao napraviti prosječan “mali” iznajmljivač kako bi preživio preveliku ponudu na tržištu i ostvario solidnu popunjenost smještajnih kapaciteta?

Jedna od mjera je snižavanje cijena, iako mnogima to neće zvučati popularno. Ipak, vijesti s terena govore o tome da mnogi gosti otkazuju rezervacije u zadnji trenutak, jer su negdje pronašli za par eura povoljniji apartman. S obzirom na to da je otkazivanje rezervacija za većinu apartmana besplatno, gosti to masovno koriste jer sa svega par klikova mogu doći do slične, a jeftinije ponude. Pritom, dakako, ne vode računa o tome da će time poremetiti organizacijski plan i kalendar domaćina i prouzrokovati mu probleme u popunjavanju smještaja.

PROČITAJTE: Iznajmljivači apartmana: od malog početka do velikog uspjeha
PROČITAJTE: Puno za prazno
PROČITAJTE: 10 razloga zašto surađivati s turističkom agencijom

Ipak, snižavanje cijena je “sklizak” teren koji može dovesti do spirale neprestanih nerealnih pojeftinjenja kako bi se pošto-poto privukli gosti. Neki su za apartmane digli kredite koje sada možda teško otplaćuju pa vjerojatno onda i nemaju puno izbora.

A neki bi iznajmljivači trebali razmisliti i o opciji rezerviranja smještaja bez povrata novca, pogotovo oni koji često doživljavaju otkaz rezervacija u zadnji tren. Cijene bez povrata novca obično su povoljnije od cijena s opcijom besplatnog otkazivanja, no ta razlika u cijeni može se nadomjestiti većim brojem zajamčenih rezervacija i većom zaradom.

Također, iznajmljivači bi trebali poduzeti sve da povećaju vrijednost koju nude za novac. Na konkurentnom turističkom tržištu nije više dovoljno ponuditi sobu odnosno apartman i očekivati da se gosti pojave kao stvoreni čarobnim štapićem. Odlično sređeni apartmani u centru grada i luksuzne vile s bazenima u predgrađima i zaleđu vjerojatno će uvijek imati jako dobru popunjenost. Najviše će truda u privlačenje gostiju trebati uložiti vlasnici prosječnih apartmana koji se zapravo ni po čemu ne razlikuju od stotina i tisuća sličnih apartmana u ponudi.

buying property in Croatia

Osim eventualnog spuštanja cijena radi veće konkurentnosti i opcije rezervacije bez povrata novca, mnogi će tako trebati uložiti dodatna sredstva u opremanje apartmana. Novi, pomno odabrani i udoban namještaj, stilski uređeni interijer, kao i neki dodatni sadržaji poput bazena, njegovanog vrta, opreme za roštilj, korištenja bicikla i sl. mogu vam pomoći u privlačenju gostiju.

Veliko pitanje je i gdje i kako pronalazite goste? Jeste li napisali kvalitetan opis apartmana i imate li dobre fotografije koje plijene pažnju te mogu navesti goste na rezervaciju vašeg smještaja? Znate li dobro strani jezik kojim možete ostvariti uspješnu komunikaciju, odgovoriti na upite i dogovoriti smještaj gostiju?

Ako goste pokušavate naći sami putem Bookinga ili neke druge online platfome, a u tome baš i ne uspijevate, možda je došlo vrijeme da pokušate nešto drugo. Možda je suradnja s kvalitetnom turističkom agencijom s umjerenim provizijama, a koja iza sebe ima godine iskustva, baš ono što vam treba kako bi vaši apartmani od stanja praznih kreveta ostvarili odličnu popunjenost. U tom smislu možemo vam preporučiti turističku agenciju AnnaTours koja uspješno dovodi goste tisućama malih iznajmljivača u cijeloj Hrvatskoj.

iznajmljivanje apartmana

Iznajmljivači koji ove sezone osjete značajan pad broja gostiju, svakako će morati poduzeti neke korake kako bi im iduća sezona bila uspješnija. Neki će od njih možda čak i odustati od turističkog iznajmljivanja i iznajmiti nekretnine stalnim podstanarima. Ipak, svima koji se istinski žele baviti turizmom savjetujemo da budu ustrajni jer jedna polovično uspješna sezona samo je poticaj da u tržišnoj utakmici budete bolji i ponudite više.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here