cijena apartmana

Uredili ste apartman, riješili svu potrebnu dokumentaciju, još vam samo preostaje jedno – odrediti cijenu svoje smještajne jedinice. Upravo se tu mnogi privatni iznajmljivači počinju dvoumiti. Sasvim je logično da bi svi željeli što veću zaradu, no s druge strane potrebno je ostati u nekim granicama, odnosno formirati optimalnu cijenu smještaja u skladu s konkurencijom i okruženjem.

Od iznimne je važnosti da cijene budu razumljive jer upravo one utječu na popunjenost kapaciteta. Hrvatska zbog svojih cijena zapravo polako postaje “skupa” destinacija jer s jedne strane cijene su višestruko veće od popularnih jeftinih destinacija tipa Turska i Tunis, a s druge strana Hrvatska po sadržajima koje nudi nikako ne može konkurirati popularnim destinacijama u Italiji, Španjolskoj ili Francuskoj, iako ima iste ili tek blago niže cijene.

iznajmljivanje apartmana

Brojni se iznajmljivači stoga muče s pitanjima poput „Je li moj apartman preskup? Ili pak prejeftin?“ Svi su svjesni činjenice da ako je cijena previsoka, bit će manje upita i rezervacija. No ako je cijena preniska, dovodi se u pitanje isplativost uloženog novca i truda.

Kako pronaći onu „zlatnu sredinu“ i odrediti cijenu koja će zadovoljiti gosta i vama osigurati uspješno poslovanje?

Odlučili smo izdvojiti one najčešće pogreške koje privatni iznajmljivači naprave prilikom određivanja cijene smještaja.

  1. Usporedba s pogrešnom kategorijom

Bez imalo dvojbe, ovo je definitivno pogreška broj 1. Ako imate smještajni objekt s 3*, nikako ga ne možete postaviti u isti rang sa objektom koji ima 4*. Isto tako, ako vaš apartman nije na obali ne možete ga uspoređivati s nekim apartmanom smještenim prvi red uz more. Ista je situacija i ako je vaš apartman u nekoj manje popularnoj destinaciji, ne možete ga uspoređivati s apartmanom u nekoj iznimno atraktivnoj destinaciji. Dakle, važno je napraviti usporedbu s konkurencijom jer na taj način ćete lakše odrediti optimalnu cijenu svoje usluge, no konkurenciju treba pažljivo odabrati vodeći računa o svim faktorima.

  1. Raščlanjivanje cijena

Određivanje cijene smještaja odnosi se na određivanje jedinstvene cijene za skup usluga koje nudite, stoga raščlanjivanje cijena nije nimalo poželjno. Primjerice, ako iskažete cijenu svoje smještajne jedinice, a zatim istaknete dodatnu naplatu turističke takse, završnog čišćenja, upotrebe klima uređaja i slično, veća je vjerojatnost da ćete gosta odbiti te da će vas samo zaobići i odlučiti se za „susjeda“.

Dakle, iskažite cijenu koja će biti prikazana kao jedinstvena te će obuhvatiti sve troškove.

  1. Statične cijene

Nakon dugo razmišljanja konačno ste odredili cijenu svoje smještajne jedinice i onda negdje čujete informaciju kako je vrijeme da se spuste cijene smještaja jer je prošla sezona. Svidjelo se to vama ili ne, to je uistinu tako. Naime, odrediti jednu cijenu apartmana koja će biti statična, odnosno neće se mijenjati tijekom cijele godine je, u najmanju ruku, nerazumno.

Cijene bi trebale biti dinamične, odnosno mijenjati se ovisno o sezoni, pa će tako biti veće u glavnoj, a niže u predsezoni i posezoni.

Također, obratite pažnju na događanja unutar vaše destinacije, kao i na potražnju, praznike i ostale čimbenike zahvaljujući kojima biste mogli popuniti smještajni kapacitet po većoj cijeni.

Važno je pratiti turističko tržište te prepoznati trenutak kada omogućiti gostima jeftinije noćenje, a kada podići cijene smještaja.

  1. Precjenjivanje

Ljudi često uključuju emocije u sve što rade, pa nije rijetkost da se to događa i ovom području. Vjerojatno se pitate kakve veze imaju emocije s određivanjem optimalne cijene smještaja, no itekako imaju. Nakon što ljudi ulože svoj novac, trud, vrijeme i živce u uređenje apartmana i kompletnu organizaciju, često to žele „masno“ naplatiti jer smatraju da mogu, budući da su se pretrgli od posla.

No u ovakvoj vrsti poslovanja to ipak ne ide tek tako. Vođeni emocijama, ljudi često precijene vrijednost svog apartmana pa imaju nerealna očekivanja. Nitko vama neće zabraniti postavljanje vrtoglavih cijena, no ishod vrlo vjerojatno neće biti kakav ste očekivali. Kako biste izbjegli ovakve situacije, pri formiranju cijene koristite točno određene parametre:

  1. Destinacija i lokacija
  2. Vrsta smještajne jedinice
  3. Kapacitet
  4. Interijer i oprema smještajne jedinice
  5. Dodate pogodnosti

 

  1. Destinacija i lokacija

Svaka turistička destinacija pruža brojne i nerijetko slične usluge, no samo neke od njih mogu postići traženu originalnost i različitost u odnosu na konkurenciju. Prema tome, što je neka destinacija atraktivnija, time su i veće cijene usluga opravdanije. Pa tako veću cijenu smještajne jedinice u atraktivnoj destinaciji nitko vam neće zamjeriti. Naravno, ako ta cijena ipak ne prelazi neku granicu.

apartmani

Također, cijena neće biti jednaka ako se vaš apartman nalazi u centru grada, uz more ili pak negdje u okolici grada, stoga je vrlo važno obratiti pažnju i na točnu lokaciju unutar destinacije.

  1. Vrsta smještajne jedinice

Sasvim je logično da nećete odrediti jednaku cijenu za najam kuće za odmor i garsonijere od 20 kvadrata. Dakle, važno je uvrstiti svoj smještajni objekt u pravu kategoriju kako biste ga mogli usporediti s konkurencijom, te na taj način formirati cijenu.

Osim toga, pri određivanju cijene obratite pažnju i na to je li vaš apartman zaseban, odnosno hoće li gosti biti sami u objektu ili će pak dijeliti kat/kuću s još nekim. Vjerovali ili ne, mnogim gostima je taj detalj bitan te smatraju kako više vrijedi platiti i lošije uređen apartman ako će imati svoj mir, tako da svakako obratite pozornost.

  1. Kapacitet

Ako posjedujete veći apartman s većim brojem kreveta, naravno da ćete moći odrediti veću cijenu nego netko čiji apartman ima samo jedan krevet.

Hoćete li naplaćivati po krevetu ili pak odrediti cijenu po noći, to prepuštamo vama.

No naravno, ne treba biti nerazuman te jednu sobu nakrcati krevetima i pomoćnim ležajevima samo radi ostvarivanja što veće zarade. Važno je biti umjeren, te staviti onoliko kreveta koliko kvadratura stana i broj soba to dozvoljavaju.

  1. Interijer i oprema smještajne jedinice

Ne kaže se uzalud da slika govori više od tisuću riječi. Tako će mnogi na stranici za smještaj prvo prelistati fotografije, a zatim obratiti pažnju na ostale stavke.

Preporučujemo: Što kao morate imati kako vas ne bi kaznila inspekcija?
Preporučujemo: 10 odličnih savjeta za uređenje apartmana
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

Kvalitetno i moderno uređen apartman s modernom tehnologijom zainteresirat će veći broj gostiju, a vama dati mogućnost postavljanja veće cijene. Nerealno je tražiti visoku cijenu za apartman u koji godinamaništa nije uloženo . Mnogi ne žele ulagati misleći kako je to prevelik trošak ne shvaćajući da time raste vrijednost njihovog apartmana, te da naposljetku ipak dolazi do isplativosti.

  1. Dodatne pogodnosti

Svaki gost će biti i više nego zadovoljan ako ima mogućnost kupanja u privatnom bazenu, parkiranja automobila odmah uz apartman ili roštiljanja u dvorištu. Dakle, ako uz smještaj nudite i neke druge pogodnosti, automatski ste povećali cijenu svoje smještajne jedinice.

Inače recite nam što mislite, jesu li cijene najma apartmana u Hrvatskoj niske, optimalne ili bi trebale biti i veće? Odaberite svoj odgovor.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here