S krajem svake sezone većina iznajmljivača zbraja saldo svog turističkog poslovanja, odnosno kad odbiju sve poreze, naknade i materijalne troškove koliko im je ostalo “čiste” zarade od iznajmljivanja smještaja. Doduše, nezahvalno je govoriti o kraju sezone jer neki ostvaruju odličnu popunjenost i u rujnu, pa čak i u listopadu, dok drugi imaju problema popuniti apartmane i tijekom srpnja. Sezona tako sve više postaje relativan pojam, no za većinu iznajmljivača glavna sezona traje negdje otprilike od početka lipnja do polovice rujna.
Vratimo se pitanju iz naslova: U što bi iznajmljivači trebali uložiti zaradu koju su ostvarili iznajmljivanjem smještaja? Za neke će možda pitanje zvučati pretenciozno jer dobar dio iznajmljivača zaradom od iznajmljivanja naprosto “krpa rupe” u kućnom proračunu. Mnogima je to dodatni izvor prihoda bez kojeg bi teško preživjeli s niskim plaćama ili mirovinama. Hrvatska je među zemljama članicama EU-a jedna od najgorih što se tiče kupovne moći građana – čak 37% ispod prosjeka EU-a. Od nas su u Europskoj uniji siromašniji samo Bugari. Stoga u takvim lošim ekonomskim prilikama mnogi si ne mogu priuštiti luksuz da zaradu ostvarenu iznajmljivanjem apartmana ulože u išta drugo osim u saniranje minusa na tekućim računima, otplaćivanje rata kredita itd.
PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Besplatno oglašavanje apartmana
PROČITAJTE: Virtualnim šetnjama do popunjenosti apartmana
Ipak, za sve one koji su to u mogućnosti, bilo bi mudro jedan dio prihoda staviti sa strane kako bi se uložilo u poboljšanje konkurentnosti. Kao što je poznato, apartmana je sve više, za mnoge je popunjenost iz godine u godinu sve slabija i oni koji dio zarade ostvarene iznajmljivanjem ne budu ulagali kako bi unaprijedili svoju ponudu, imat će sve više problema s punjenjem smještaja. U tu svrhu donosimo vam nekoliko prijedloga u što uložiti novac kako biste iduće sezone bili još konkurentniji i ostvarili bolju popunjenost.
Fotografije – mnogi iznajmljivači uz opis svog apartmana stavljaju amaterske fotografije snimljene mobitelom, koje su nerijetko loše rezolucije, mutne ili naprosto nisu dobro uslikane. Profesionalno izrađene fotografije apartmana mogu istaknuti vašu ponudu te izazvati znatiželju i divljenje potencijalnih gostiju. Ako imate kvalitetne fotografije, svakako ćete imati više upita i rezervacija. Osim toga cijena angažmana profesionalnog fotografa nije velika i trošak ćete pokriti onim što zaradite za svega dan-dva najma.
Web-stranica – za one koji iznajmljuju više apartmana ili primjerice kuću za odmor, preporučuje se imati vlastitu web-stranicu. Zašto? S vlastitom web-stranicom imate potpunu kontrolu nad sadržajem, niste ovisni o recenzijama koje se često i neobjektivne, a ponekad i zlonamjerne, a osim toga istaknut ćete se među mnoštvom sličnih ponuda. Atraktivno izrađena web-stranica, na kojoj ćete staviti fotografije, videozapise i dojmove gostiju, može vam poslužiti i kao odličan marketinški alat.
Opremanje apartmana – što bolje opremite apartman, gosti će biti zadovoljniji, a to će se onda odraziti i na visoke ocjene i recenzije. Zadovoljni gosti često se vraćaju u prijašnje apartmane ili će vas preporučiti drugima, stoga sve što uložite u opremanje apartmana nakon određenog perioda će vam se vratiti. Bilo da je riječ o posteljini, namještaju, dekorativnim elementima, kupaonici i sl., jedan dio zarade svake sezone odvojite kako biste obnovili i poboljšali izgled i udobnost svog apartmana. Ne mora to nužno biti neki veliki iznos; npr. ako samo na balkonu neugledne, plastične stolice i stol zamijenite boljim i udobnijim, već ste napravili jedan korak.
Pročitajte: Nazivi apartmana: kako dati optimalno ime smještaju
Pročitajte: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana
Pročitajte: Usluge potrebne iznajmljivačima
Bazen – danas se cijene bazena kreću već od 5000 eura. Iako je ovo jedno od većih ulaganja, svima koji se odluče za ovaj korak vrlo brzo se isplati, pogotovo onima koji imaju veće apartmane ili vile. Izgradnja bazena u prosjeku povećava popunjenost smještaja za 30%. A poznato je i da danas mnogi gosti u opcijama pretraživanja traže isključivo smještaj s bazenom.
Proširenje smještaja – gradnja novih ili proširenje postojećih smještajnih kapaciteta svakako je dobar model za ulaganje dijela zarade od iznajmljivanja. Naravno, to nije moguće preko noći jer kupnja odnosno nadogradnja novog, čak i manjeg apartmana, obično dosta košta. No važno je biti strpljiv i ako nekoliko sezona strpljivo štedite za ovu svrhu, svakako ćete uspjeti uštedjeti dovoljno da započnete s ovim korakom. Također, to ne mora nužno biti neki veliki zahvat ili izgradnja cijelog novog apartmana. Čak i ako, primjerice, kupite/napravite dodatno parking mjesto koje ćete staviti na raspolaganje gostima, uredite vrt, balkon ili terasu, opet ste nešto napravili.