Još u vrijeme dok se Google postupno uključivao u letove, javni prijevoz i ugostiteljstvo, postalo je sasvim jasno da će uzeti svoj dio kolača i kad je u pitanju iznajmljivanje kako hotelskog tako i privatnog smještaja.

I uistinu je tako i bilo. Prilikom pretraživanja smještaja, Google je u početku svojim korisnicima nudio isključivo rezultate hotelskog smještaja, no prikazivao je uočljiv prozorčić u kojem je svakom korisniku davao do znanja da može pretraživati i apartmane te kuće za odmor.

PROČITAJTE: Iznajmljivači apartmana: od malog početka do velikog uspjeha
PROČITAJTE: Puno za prazno
PROČITAJTE: 10 razloga zašto surađivati s turističkom agencijom

Zbog nezadovoljstva iznajmljivača privatnog smještaja, Google je u lipnju 2017. godine započeo s testiranjem nove vrste usluge koja bi samo jednim klikom učitavala oglase za vile, kuće i apartmane.

I konačno, ta je usluga potpuno zaživjela ove godine, a što to znači za iznajmljivače privatnog smještaja te kako iskoristiti sve mogućnosti koje Google nudi, donosimo u nastavku teksta.

Koje je novitete uveo Google?

I dok su se pojedini apartmani i prije ove usluge uspjeli pronaći na rezultatima pretraživanja, Google je dao jasno pojašnjenje zbog čega se to događalo. Naime, određeni objekti bili su nepravilno kategorizirani na portalima za oglašavanje zbog čega su prilikom procesa distribucije bili svrstavani kao hoteli.

Neki od naziva poput „aparthotel“ su bili pomalo nejasni, nedefinirani i zbunjujući, pa su tako i oni zauzeli svoju poziciju među hotelima. Google naglašava kako nije bilo privilegiranih i plaćenih oglasa, već se radilo o čistoj pogrešci koja je na neki način „provukla“ sve te privatne objekte kraj hotelskog smještaja.

Sada je situacija drugačija. Google je postrožio pravila, sve je bolje regulirano, a iznajmljivači privatnog smještaja nisu ostali zakinuti.

iznajmljivanje apartmana

U Googleov sustav za pretragu hotela uvedena je platforma za rezervacije privatnih objekata diljem svijeta, a smještaj je moguće rezervirati putem računala i mobilnih uređaja. Nova platforma trenutno sadrži oglase nekoliko partnera – TripAdvisor, Booking.com, Airbnb, Hotels.com, Expedia, VRBO, HomeAway i RedAwning. Zanimljivo je kako je prošle godine Booking.com u samoj jednom kvartalu poslovanja (3 mjeseca) potrošio preko milijardu dolara na Google Ads (pay per click) oglase.

Ono što se ponajviše promijenilo u novoj Googleovoj verziji je drugačije sučelje koje sada gostima prikazuje tek jedan gumb za rezervaciju, dok  je u testnoj verziji prikazivana usporedba cijena smještaja s nekoliko različitih izvora.

Na koji način se prikazuju oglasi na Googleu?

Svaki se oglas prikazuje s osnovnim podacima poput imena, cijene, sadržaja, opisa, recenzija i poveznicom na web-stranicu apartmana ili određenog partnera za iznajmljivanje.

Oglasi su u pravilu rangirani organski, odnosno na temelju relevantnosti za korisnike, no valja naglasiti kako je pretraga bazirana isključivo na kompletnu smještajnu jedinicu, a ne sobe unutar nekog apartmana, vile, kuće za odmor i sl.

No korisnicima se svejedno nudi određena mogućnost filtriranja koja se odnosi na broj soba te sadržaja poput klime, dozvoljenih kućnih ljubimaca, interneta itd. Kad je riječ o procesu rezervacije i plaćanja, taj dio se odrađuje na web-stranici Googleovog partnera.

Kako da se vaš oglas pojavi prije oglasa nekog portala za iznajmljivanje smještaja?

Prvi korak kako biste uopće imali pravo i mogućnost „natjecanja“, oglašavanja i licitiranja je izrada web-stranice ako je već nemate.

Kao što smo već prethodno naveli, razlog tomu je što Google ima takav model poslovanja da sve korisnike preusmjerava na web-stranicu partnera na kojoj mogu rezervirati smještaj. U slučaju da nemate web-stranicu, vaš oglas može prikazati neki drugi portal, za što obično trebate platiti proviziju.

No da bi vaš oglas uistinu „prestigao“ sve prestižne portale i našao se na vrhu pretraživanja, vrlo je važno da web-stranica ima kvalitetnu odrađenu SEO optimizaciju što će omogućiti podizanje stranice na viši nivo u svakom smislu te riječi.

Od iznimne je važnosti i da imate kvalitetan „booking engine“ koji uključuje konekciju s Googleom, fleksibilne datume, povezanost s Google Analytics, Bid Price i PCI-DSS certifikat. Ovaj sustav omogućuje i olakšava gostima rezerviranje, smanjuje troškove iznajmljivača te povećava prihode smještajne jedinice.

Google partnerstvo s online portalima, no dokad?

Mnogi su u iznajmljivanju smještaja vidjeli izvrsnu priliku za vlastiti rast i razvoj. Bilo da ste iznajmljivač ili pak portal za oglašavanje smještaja, zahvaljujući ovoj djelatnosti imate mogućnost razviti uspješan biznis.

Prilika za proširenjem na tržište smještaja nije promaknula ni Googleu koji je pronašao izvrstan način da se u svu priču uključi čim prije. I dok trenutno upotrebljava oglašivački portal Booking.com s ciljem zarade na oglasima, mnogi opravdano smatraju kako je ovo tek Googleov prvi korak prije pokretanja vlastite platforme za oglašavanje obiteljskog smještaja.

I dok se pretpostavlja kako će ovo biti fenomenalna opcija za iznajmljivače koji će nikad jeftinije moći oglasiti svoj smještaj, istovremeno se očekuje itekakav sukob s putničkim agencijama i online portalima.

Postavlja se pitanje – hoće li Google uspjeti „srušiti“ velika imena kao što su Booking.com i Airbnb te uvesti potpunu revoluciju u iznajmljivanje obiteljskog smještaja?

PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Privatni iznajmljivači i izdavanje računa
PROČITAJTE: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here