PODIJELI
iznajmljivanje apartmana

Turizam u Hrvatskoj svake godine bilježi rast – tako je ove godine bilo otprilike 8% više dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu. Iz godine u godinu u našu zemlju dolazi sve više turista. Procjenjuje se da će prihodi od turizma u ovoj godini premašiti rekordnih 8 milijardi eura. Sve je to poticaj za postojeće iznajmljivače smještaja, kao i za one koji to tek žele postati, da unaprijede svoju ponudu i znanje vezano uz iznajmljivanje apartmana kako bi privukli kvalitetne goste te kako bi popunili svoje smještajne kapacitete na što duži rok i tako ostvarili maksimalan profit.

U tu vam svrhu donosimo 38 dragocjenih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana i ostalih smještajnih jedinica. Neki od ovih savjeta možda iziskuju dodatna ulaganja novca i vremena u poboljšanje kvalitete vašeg smještaja. Ipak, ako ih primijenite, barem neke od njih, značajno ćete unaprijediti svoju ponudu, istaknut ćete se u odnosu na konkurenciju te ćete biti uspješniji u iznajmljivanju. Drugim riječima – ostvarit ćete veću popunjenost svojih smještajnih jedinica i dobiti bolje ocjene i recenzije gostiju.

 

1. Iznajmljujte legalno

Nemojte iznajmljivati apartmane “na crno” jer time puno više riskirate nego što možete dobiti. Prije svega, iznajmljivanje apartmana bez prijave nije korektno prema drugim iznajmljivačima koji poštuju sve propise i plaćaju sve zakonski definirane obveze. Zbog toga se nemojte čuditi ako vas kao iznajmljivača na crno prijavi prvi susjed koji je, za razliku od vas, legalni iznajmljivač. Također, osim kazne koju možete platiti, nadležna inspekcija može vam zapečatiti cijelu kuću, a ne samo apartman. Ako još niste registriran iznajmljivač apartmana, a to želite postati, možete pogledati naš detaljan vodič za iznajmljivače.

2. Stavite realnu cijenu – budite konkurentni

U vremenu kad sve više privatnih iznajmljivača nudi apartmane za iznajmljivanje, dolazi do povećanja ponude i time prirodno do smanjenja cijena. Poslovna logika je jednostavna: veća ponuda = manja cijena. Zbog toga te ne možete očekivati da ćete zadržati cijene iznajmljivanja apartmana kao npr. prije 7-8 godina, kad je ponuda bila značajno manja. Zbog toga nemojte držati visoke cijene koje će odbiti goste jer ćete tako veći dio godine imati apartmane prazne. Ako želite imati visoke cijene, tada dodatno uložite u kvalitetu, izgled i udobnost smještaja koja će te cijene i opravdate.

3. Surađujte s renomiranim turističkim agencijama

iznajmljivači apartmanaPostoje razni načini kako privući goste u svoje smještajne objekte. To možete učiniti npr. preko servisa kao što su Booking.com ili Airbnb, ili pak možete surađivati s turističkim agencijama. Prednost suradnje s turističkim agencijama je u tome što će vam obično popuniti smještajne kapacitete na duži rok – tjedan ili dva, a ne npr. na samo jedan dan) – zatim dovest će vam provjerene i kvalitetne goste, a osim toga renomirane turističke agencije uzimaju vrlo nisku proviziju. Suradnjom s turističkim agencijama ostvarujete i brojne dodatne prednosti, npr. ne morate voditi korespondenciju s gostima, ne morate brinuti o uvjetima i načinima dolaska, ostaje vam više vremena za sređivanje apartmana i slično.

4. Budite upoznati sa svim relevantnim propisima

Da biste bili uspješan iznajmljivač, trebate poznavati sve propise i zakone koji se tiču legalnog iznajmljivanja apartmana. To su propisi koji se odnose na naprimjer izdavanje računa, PDV za iznajmljivače u turizmu, osiguranje gostiju, uslugu prehrane uz smještaj, dozvole za rekreacijski ili športski ribolov turistima, plaćanje poreza i slično. Nemojte oklijevati upoznati se sa svim propisima koji se tiču vaše djelatnosti da ne biste kasnije plaćali skupe kazne te doveli sebe i goste u probleme.

5. Kvalitetno prezentirajte vašu ponudu

Svoju ponudu smještaja kao iznajmljivač potencijalnim gostima možete prezentirati na nekoliko načina. Možete se oglašavati na specijaliziranim portalima turističkih agencija, zatim putem servisa kao što su Booking.com, Airbnb i sličnih, putem društvenih mreža, newslettera i slično. Bez obzira na to koji način prezentacije odabrali, učinite to kvalitetno – uložite potrebno vrijeme i sredstva da se vaša ponuda ističe vizualnom dopadljivošću i pozivom na akciju (pregled, upit, rezervacija) pred ostalim ponudama, te da se izdvojite iz mnoštva sličnih ponuda.

6. Uložite u atraktivne fotografije svog smještaja

Stara izreka kaže da slika govori više od tisuću riječi. Vaša će ponuda smještaja biti procijenjena od strane potencijalnih gostiju najviše na temelju slika odnosno fotografija koje prikazuju vaš smještaj. Stoga nemojte u prezentacijske galerije svoje ponude stavljati amaterske slike, nego uložite u kvalitetno fotografiranje, po mogućnosti od strane profesionalnog fotografa ili nekoga tko se barem amaterski bavi fotografijom te o fotografiranju zna puno više nego vi.

Najveća je pogreška stavljati površne, neobrađene slike napravljene mobitelom. Takve nekvalitetne slike neće polučiti značajan efekt. S druge strane, profesionalno snimljene slike i još k tome kvalitetno obrađene u specijaliziranom programu za obradu fotografija mogu vam donijeti znatno već broj pregleda vašeg oglasa te rezervacija gostiju.

najam apartmana

7. Pružite zanimljiv, ali istinit opis ponude

Opis smještaja trebao bi biti napisan na zanimljiv i dopadljiv način, ali istinito i bez pretjerivanja. Nemojte napisati da je vaš apartman blizu mora ako je od mora udaljen 2 kilometra. Nemojte napisati da je apartman “blizu centra” ako se nalazi na periferiji grada. Nemojte napisati da imate balkon s pogledom na more ako ispred vašeg balkona strši druga zgrada, a more se vidi tek malo i djelomično. Nemojte napisati da nudite TV, ako se na vašem televizoru prikazuju tek 3-4 kanala na hrvatskome jeziku, a i ta s lošom slikom. Ako gosti budu imali velika očekivanja na temelju vašeg opisa te kasnije budu razočarani, ostavit će vam negativne recenzije koje će vam značajno potkopati šansu da privučete nove goste.

8. Napravite prijevod opisa smještaja na nekoliko jezika

Ako želite privući strane goste, onda ćete željeti uložiti u kvalitetan prijevod opisa vašeg smještaja barem na engleski jezik, a po mogućnosti i na neke druge jezike: njemački, francuski, španjolski, ruski, poljski itd. Nemojte da vam prijevod napravi nestručna osoba i amater, već najbolje da kontaktirate prevoditeljsku agenciju koja će vam isporučiti kvalitetan i profesionalan prijevod. Što ćete dobiti prijevodom vaše ponude na strane jezike? Prije svega, vaša će ponuda izgledati profesionalno odnosno ostavit ćete dojam osobe kojoj je stalo do gostiju i kvalitete smještaja. A i potencijalni gosti prije će odabrati ponudu na njihovom materinskom jeziku nego ako je ponuda napisana samo na hrvatskome i eventualno engleskome jeziku.

Iako je danas engleski jezik svjetski jezik koji prevladava u globalnim razmjerima, još uvijek velik broj ljudi iz ne-engleskih govornih područja slabo ili nimalo razumije engleski. Zapitajte se, biste li vi prije iznajmili apartman u Njemačkoj koji ima samo opis na njemačkome i engleskome jeziku, ili onaj koji također ima opis i na hrvatskome jeziku?

9. Uložite u vlastitu web-stranicu

Profesionalna izrada web stranice danas nije pretjerano skupa, a web-stranica će služiti kao “osobna iskaznica” vaših apartmana bez obzira na kojem se mjestu oglašavate. Poželjno je da web-stranica za apartmane bude dopadljiva i jednostavna, uz kratak opis smještaja, lokaciju, cijene, vaš kontakt-email i mobitel, te galerije fotografija. Web-stranica je osobito važna ako imate više apartmana, ili pak luksuznu kuću ili vilu za odmor. Pomoću web-stranice možete se istaknuti pred ponudama koje nemaju vlastitu web-stranicu i tako privući nove goste. Izrada kvalitetne web-stranice za prezentaciju vašeg smještaja doći će vas otprilike između 4-7 tisuća kuna, ovisno o tome koje sve opcije želite implementirati, no može vam se dugoročno itekako isplatiti.

turisti u Hrvatskoj

10. Budite aktivni na društvenim mrežama

Aktivnost na društvenim mrežama može vam donijeti preglede vašeg oglasa te rezervacije domaćih i stranih gostiju kojima se svidi smještaj kojeg nudite. Dovoljno je na društveme mreže kao što su Facebook, Instagram, Twitter i druge podijeliti nekoliko atraktivnih i kvalitetnih fotografija vaših apartmana s linkom na vaš oglas, i te će fotografije zacijelo privući pažnju i pokoji upit.

11. Vodite računa o čistoći smještaja

Besprijekorno čist apartman jedna je od najvažnijih stvari prilikom iznajmljivanja. Mnogi gosti ostanu neugodno iznenađeni površnim pristupom ponekih naših iznajmljivača čistoći smještajnog prostora. Zato prije nego što vam stignu gosti, temeljito oribajte i očistite sve površine u kupaonici i kuhinji, izglancajte pločice i obavezno stavite čistu posteljinu. Ako se ne želite sami baviti čišćenjem apartmana, unajmite agenciju. Danas na tržištu postoje mnoge agencije za čišćenje koje nude vrlo povoljne cijene za profesionalno čišćenje apartmana, stanova i drugih prostora.

Zapamtite: čistoća apartmana je preduvjet za njegovo uspješno iznajmljivanje, i ako to zanemarite mogli biste od strane gostiju dobiti katastrofalno loše recenzije koje će vam dugoročno jako naštetiti. Nemojte da vaš smještaj opiše recenzija kao ova koju je britanski turist ostavio jednom našem iznajmljivaču: “Dirty carpets, dirty bathroom, smelly towels, layers of dust under bed and behind table.”

12. Wi-Fi

Što je danas život bez Wi-Fi-ja, odnosno neograničene veze na internet? Čak i turisti koji unajmljuje jedrilice i jahte zahtijevaju da, dok plove morem, imaju vezu na internet kako bi mogli pregledavati svoje profile na društvenim mrežama, komunicirati, dijeliti fotografije, selfije, slati poruke prijateljima i slično. Stoga, ako vaš apartman nema Wi-Fi, obavezno se pretplatite na neograničenu i stabilnu internetsku vezu; to će vam donijeti puno bolje recenzije i pridonijeti zadovoljstvu gostiju.

Gostima je najzamornija stvar tražiti vezu na internet tijekom odmora te su često primorani ići u bučne kafiće samo zato što žele provjeriti mail i druge poruke. A i vodite računa da se danas mnogi poslovi baziraju na internetu, stoga ako je vaš gost poslovan čovjek koji je na odmor ponio i laptop, bit će jako nezadovoljan ako se ne bude mogao spojiti na internet u vašem apartmanu ili sobi.

turisti u Hrvatskoj
Osigurajte svojim gostima internetsku vezu

13. Klima uređaj – neograničeno trošenje

Vaši apartmani svakako bi trebali imati klima-uređaj tako da gosti ne skapaju od vrućine i sparine kad se vrate s mora. Nemojte gostima ograničavati ili im prigovarati u vezi korištenja klima-uređaja. Klima je odavno prestala biti simbol luksuza te je postala nešto što se podrazumijeva, pogotovo u turizmu. Po mogućnosti postavite klimu u svaku sobu u apartmanu.

14. Nabavite satelitsku televiziju

Vaši će se gosti htjeti povremeno ispružiti i odmoriti u svojim sobama, npr. nakon cjelodnevnog kupanja, kasne večere ili noćne zabave. A i mogu biti spriječeni kišom i lošim vremenom da provode uobičajene turističke aktivnosti. Što će tada? Zasigurno će poželjeti pogledati nešto na televiziji te bi bilo pametno da u apartmane postavite moderne TV uređaje sa satelitskim kanalima. Riječ je o investiciji koja ne košta puno, a može vam donijeti dodatne pohvale i preporuke.

15. Osigurajte kuhinjska pomagala

Svaki bi apartman bi trebao imati malu kuhinju za pripremu jednostavnih jela ili barem za kuhanje kave. U asortimanu posuđa neka se svakako nađe džezva za kavu, manji set lonaca, tava, čaše, tanjuri i jedaći pribor.

16. Kupite stalak za sušenje rublja

Malo tko razmišlja o tome da je i gostima potreban stalak za sušenje odjeće i nekoliko kvačica. Imajte na umu da će vaši gosti željeti sušiti barem kupaće kostima i ručnike kad se vrate s plaže. Nemojte da ih moraju stavljati na zid balkona ili na pod. Stalak za sušenje odjeće prilično je jeftina investicija koja će olakšati odmor vašim gostima.

turizam-strani-gosti

17. Osigurajte sredstva za čišćenje

U apartmanu svojim gostima osigurajte osnovna sredstva za čišćenje kao što su deterdžent i spužvica za suđe. Isto tako dobro bi došla jedna metla i lopatica za smeće, kao i neka krpa ili ručnik za brisanje poda nakon tuširanja. Kao što vi volite boraviti u ugodnom i čistom ambijentu te počistiti kad nešto uprljate ili prolijete, isto vole i vaši gosti.

18. Udobni kreveti

Ako svojim gostima pružite jeftine i neudobne krevete, zasigurno neće biti dobro raspoloženi nakon loše prospavane noći. Zapravo, mogao bi im propasti cijeli odmor ako se ne budu mogli kvalitetni naspavati, pogotovo ako u vašem apartmanu borave tjedan ili dva. Neke od najčešćih zamjerki koje gosti imaju na smještaj glase na primjer “neudobni kreveti, imao sam bol u leđima i vratu…” Stoga pazite da kupite kvalitetne i udobne krevete provjerenih proizvođača.

apartmani oglašavanje
Pružite gostima udobne krevete za miran i lak san

19. Dodatni ležaj

Dodatni odnosno pomoćni ležaj u apartmanu omogućit će vam fleksibilnost te osigurati extra smještaj za barem još jednu osobu. Na taj ćete način moći primiti više osoba nego inače te ćete povećati konkurentnost svog smještajnog objekta.

20. Poboljšajte poznavanje stranih jezika

Da biste sa svojim gostima mogli slobodno komunicirati, morate poznavati njihov jezik. Naravno, neće savršeno pričati deset svjetskih jezika, no bilo bi poželjno da naučite barem neke osnovne riječi i izraze na najviše korištenim jezicima, a pogotovo je poželjno da dobro poznajete engleski – jezik na kojem se danas većina ljudi može sporazumjeti.

Ipak, nemojte se sramiti komunicirati s gostima ako znate barem neke izraze na njihovom materinskom jeziku. Njima će biti vrlo drago čuti kako koristite njihov jezik te ćete ostaviti dojam prijatnog i ljubaznog domaćina.

21. Prijavite goste u turističku zajednicu

Pravne i fizičke osobe koje pružaju uslugu noćenja u smještajnom objektu dužne su u roku od 24 sata po dolasku prijaviti goste turističkoj zajednici. U tu svrhu postoji jedinstveni informacijski sustav eVisitor koji funkcionira kao središnji elektronički sustav prijave i odjave gostiju odnosno turista u Republici Hrvatskoj. Prednosti ovog sustava su lakša i brža prijava i odjava gostiju, te automatski obračun boravišne pristojbe za vas kao iznajmljivača. Korisnici eVisitora mogu vidjeti sve svoje obveze i uplate, te preuzeti online i isprintati uplatnicu za plaćanje boravišne pristojbe. Ne propustite prijaviti svoje goste na vrijeme!

evisitor slika

22. Istaknite cjenik

Izradite i istaknite cjenik za uslugu smještaja. Pri određivanju cijena nema posebnih zakonskih propisa te možete odrediti cijene kakve želite. Ipak, preporučujemo vam da vaše cijene odskaču puno od konkurencije. Primjer cjenika za apartmane možete preuzeti ovdje.

Cjenik ne mora biti ovjeren u nadležnim institucijama, no mora biti istaknut na vidljivom mjestu u svakoj sobi ili apartmanu. Cjenik treba sadržavati:

  • Osnovne podatke iznajmljivača (naziv smještaja, ime i prezime vlasnika, adresa te OIB)
  • Naziv usluge (npr. noćenje za jednu osobu, noćenje s doručkom, najam cijelog apartmana)
  • Način naplate (po noćenju, po osobi, po vrsti smještaja)
  • Cijena iznajmljivanja, boravišna pristojba i PDV (ako su boravišna pristojba i PDV uključeni u cijenu, obavezno to istaknite. Ako nisu tada za svaki napišite iznos)
  • Mogućnost dodatnih usluga (kućni ljubimci, čišćenje, peglanje, doručak…)
  • Navesti datum od kada je taj cjenik važeći
  • Potpis vlasnika

23. Definirajte dodatne usluge (npr. kućni ljubimci, doručak, čišćenje, vožnja…)

Ako gostima pružate i želite naplatiti dodatne usluge, kao što je npr. doručak, boravak kućnih ljubimaca, usluga pranja i peglanja odjeće i rublja, usluga prijevoza do i od apartmana, najam bicikla, usluga turističkog vodiča i slično, budite sigurni da za sve te usluge imate zakonsko pokriće. Također, te dodatne usluge jasno definirajte i istaknite njihove cijene kako se neki gosti ne bi neugodno iznenadili kad im posebno naplatite npr. prijevoz do aerodroma ili doručak, a oni možda zbog neinformiranosti računaju da je to već uključeno u osnovnu cijenu ili da ćete im to besplatno napraviti iz čiste ljubaznosti.

Ne kaže se uzalud “Čist račun – duga ljubav”. Stoga, kako biste izbjegli prigovore gostiju i negativne recenzije, budite potpuno iskreni i transparentni sa svim dodatnim uslugama koje pružate i njihovim cijenama.

apartmani dodatne usluge
Jasno definirajte dodatne usluge i njihove cijene

24. Utvrdite kućni red

Kućni red u apartmanima je vrlo bitan jer služi da osigura ugodan boravak gostima i otkloni moguće nesporazume. Kućni red propisuje kada se gosti trebaju prijaviti i odjaviti, kad je vrijeme kad se osobito zabranjuje buka, tko sve i kako može koristiti apartman, zatim pravila u vezi iznošenja smeća, promjene posteljine, kućnih ljubimaca i slično. Najbolje je da kućni red bude napisan na hrvatskome i nekoliko stranih jezika. Primjer kućnog reda na hrvatskome, engleskome, njemačkome, talijanskome, francuskome i češkom jeziku možete preuzeti ovdje.

25. Uzmite sigurnosni depozit (ako procijenite da je potrebno)

Kao “sigurnosni polog” naši iznajmljivači najčešće koriste osobne dokumente koji su potrebni za prijavu gostiju, a barem jedan od tih dokumenata zadrže do njihova odlaska. Ipak, uzimanje sigurnosnog depozita kroz akontaciju ili kod dolaska gosta najbolji je način da se osigurate od eventualne štete koju gosti mogu napraviti. Ako je nastala šteta, zadržat ćete cijeli ili djelomičan iznos tog depozita, a ako nije, puni iznos depozita vratit ćete gostima.

Doduše, praksa sigurnosnog depozita nije popularna u Hrvatskoj i koristi je vrlo malo iznajmljivača iz razloga što se gost može uvrijediti ako ga zatražite takav polog jer mu dajete do znanja da mu ne vjerujete i da mislite da bi mogao napraviti određenu štetu. Ipak, ako imate konfliktne goste za koje mislite da bi mogli stvarati probleme i nered u vašem apartmanu, nemojte oklijevati tražiti sigurnosni depozit. Stvari koje nedostaju, oštećen namještaj, potrgan parket, udubljenja u zidovima i slično – sve su to primjeri štete koju pojedini nesavjesni gosti mogu izazvati, a za koju ćete imati problema da je od njih naplatite bez sigurnosnog depozita.

26. Napravite pravilnik o odgovornosti za nastalu štetu

Jako je važno definirati Pravilnik od odgovornosti za nastalu štetu. “Gosti su odgovorni za štetu i oštećenja napravljena u apartmanu u kojem su boravili i njegovom neposrednom okruženju” – primjer je teksta kojeg obavezno trebate navesti u ponudi koju šaljete gostu, a stavite ga i u Kućni red.

27. Uklonite vrijedne predmete

Maknite sve dragocjene predmete iz apartmana i soba koje iznajmljujete, a pogotovo one za koje ste osobno vezani. Budite razumni u vezi vrijednosti predmeta koji su gostima na raspolaganju. Ako iznajmljujete apartman za 70 eura dnevno, tada nećete u njemu držati vazu iz dinastije Ming koja vrijedi milijun dolara. Uredite svoje apartmana otmjeno i sa stilom, ali nemojte pretjerivati s cijenama stvari koje bi gosti mogli otuđiti ili uništiti.

28. Osigurajte svoju imovinu i goste

Za vrijeme boravka gostiju u vašem apartmanu mogu se dogoditi razne nezgode i nesretne situacije: provala u apartman za vrijeme boravka gosta, razbojstvo, povreda tijela ili zdravlja gosta, uništenje stvari u vlasništvu gosta, šteta u apartmanu koju je počinio gost, požar itd. Sve to može pokvariti gostu sjećanje na lijep odmor, a vama ugroziti posao iznajmljivanja apartmana.

Osiguranje gostiju u privatnom smještaju nije obvezno, ali ako se gostu dogodi nekakva nezgoda za vrijeme boravka u vašem apartmanu te se utvrdi da ste vi odgovorni za to, bit ćete dužni platiti odštetu. Stoga svakako preporučujemo da osigurate svoju imovinu, tj. apartmane, kao i goste koji vam dolaze. Postoji nekoliko raznih polica osiguranja turističkih apartmana, a vi izaberite onu za koju mislite da najbolje odgovara vašim potrebama. Osnovna polica osiguranja apartmana od npr. 50 m2 može se ugovoriti već za nekih 80 kn mjesečno.

29. Pratite trendove

Za iznajmljivače je jako važno da prate trendove u turizmu odnosno promjene i aktualnosti na tržištu iznajmljivanja privatnog smještaja. Ako svi vaši susjedi koji se također bave iznajmljivanjem apartmana imaju u ponudi besplatan Wi-Fi i flat internet, a vi ga još uvijek tvrdoglavo odbijate uvesti i ponuditi gostima, nećete biti konkurentni.

Osim toga turisti danas žele osobni pristup te očekuju od vas kao iznajmljivača srdačnu dobrodošlicu i zaokruženu priču te predstavljanje posebnosti vašeg mjesta, doživljaj lokalne kulture.

trendovi u turizmu

Također, kao iznajmljivač možete se orijentirati prema obiteljima, ili prema turistima koji putuju s kućnim ljubimcima, ili prema motoristima ili biciklistima, ili prema nekoj drugoj ciljnoj skupini. Prošla su vremena kad su svi primali sve. Danas su gosti informiraniji i zahtjevniji nego prije, a vi ako želite biti konkurentni morate pratiti trendove.

30. Budite ljubazni prema gostima

Za mnoge iznajmljivače gosti su tek brojke i devizne cifre u bukiranim danima njihovih apartmana. Mnogi čak i mrze svoje goste, te bi najradije da gost i ne dođe, ali da plati. “Što će nam gosti, oni su samo gnjavaža i obaveza!” Takav stav najgori je stav koji možete imati jer je gostoljubivost temeljna odlika dobrog domaćina i uspješnog iznajmljivača.

Budite ljubazni sa svojim gostima, upoznajte se sa svakim o njih te ih povedite ih u razgledavanje prostora u kojem će boraviti. Strpljivo odgovarajte na njihova pitanja te im možete pripremiti malu zakusku ili čak i večeru kao znak dobrodošlice. Gosti će osjetiti i  zapamtiti vašu ljubaznost i vrlo rado će se ponovno vraćati ili će vas preporučiti prijateljima.

31. Uključite cijelu obitelj

Zašto se u posao iznajmljivanja te za stvoriti dobru domaćinsku atmosferu ne bi uključila cijela vaša obitelj? Supruga može napraviti autohtone i jednostavne kolače (tipa uštipke ili kroštule), ili pak spremiti zakusku dobrodošlice, djeca mogu gostima pokazati središte mjesta, plaže i lokalne znamenitosti… Ako u iznajmljivanje apartmana bude uključena cijela obitelj, vama kao iznajmljivaču bit će lakše, a gosti će osjetiti vašu ljubaznosti i pravu domaću atmosferu, kao da su kod kuće.

32. Dočekajte i ispratite goste

Nemojte dopustiti da vaš gost dođe na aerodrom ili npr. trajektom na otok te ne zna kamo da ide niti kako da dođe do vas. Ako ikako možete, dočekajte svoje goste te im pomozite da dođu do vas, da se ne dogodi da lutaju satima tražeći pravo mjesto. Još ako gost ne poznaje dobro jezik, pa čak ni engleski, može se dogoditi da će izgubiti cijelo popodne tražeći vaš apartman umjesto da se raspakira, malo odmori i ode na kupanje.

strani gosti

Također, na odlasku ispratite vaše goste, zahvalite im se te im poželite sretan put. Pozovite ih da jednog dana ponovno dođu, pogotovo ako znate da su uživali u odmoru i vašem gostoprimstvu.

33. Informirajte goste o atrakcijama i poželjnim lokacijama

Gosti vjerojatno ne znaju gdje se nalaze mjesne atrakcije i znamenitosti, dobre plaže, vidikovci, kvalitetni restorani, noćni klubovi za izlazak i slično. Stoga preporučite svojim gostima najbolja mjesta koja mogu posjetiti i koja će im ostati u sjećanju. O vama kao domaćinu značajno ovisi hoće li se gost na odmoru dobro provesti ili će zbog neznanja propustiti vidjeti ono najbitnije.

34. Darujte vaše goste (poklon dobrodošlice i/ili poklon na odlasku)

poklon gostimaNe morate svojim gostima davati skupe poklone. Poslužit će i sitnice, jer nije važna vrijednost poklona već vaša pažnja te da se gost osjeća dobrodošao i da se opet jednog dana poželi vratiti, ili da vas preporuči prijateljima.

Na dolasku gostima možete ponuditi neke domaće i autohtone kolače ili spremiti neko jelo, a na odlasku im možete pokloniti bočicu domaćeg vina, rakije ili ulja, teglicu domaćeg meda, neke male suvenire, tanjuriće, privjeske i slično.

Shvatite poklone kao dio promocije i kao odraz vašeg poštovanja prema gostu što je odabrao baš vas za svog domaćina.

 

35. Uvažavajte ocjene gostiju

Online ocjene gostiju vezano uz kvalitetu smještaja i iznajmljivanje apartmana danas su sve popularnije kada se većina rezervacija obavlja putem interneta. Procjenjuje se da oko 50% svih turista koji vrše rezervacije online ostavljaju svoje ocjene i komentare, pogotovo putem servisa kao što su Booking.com, TripAdvisor i sličnih, no gosti svoje komentare mogu ostaviti i putem vaše web-stranice, društvenih mreža i profila itd.

Činjenica je da svaki iznajmljivač – ma koliko se trudio te ma koliko smještaj bio kvalitetan – prije ili kasnije dobije nekakvu negativnu ocjenu gosta. Statistički, što imate više gostiju, veće su šanse da ćete dobiti pokoji negativan komentar ili review. Nemojte se ljutiti na negativne komentare i ocjene već ih uvažavajte. Neka vam u svemu tome pomogne izreka “Gost je uvijek u pravu”. One negativne ocjene za koje smatrate da su neutemeljene te da su rezultat hirovitosti gostiju naprosto zanemarite te nemojte na njih odgovarati. Ući u prepirku sa svojim gostima vrlo je neprofesionalno i loše za posao, pogotovo u turizmu. One pak negativne ocjene koje su utemeljene na istinitim primjedbama uvažite te pokušajte poboljšati kvalitetu svoga smještaja.

36. Zaboravite sezonu, iznajmljujte tijekom čitave godine

Većina se iznajmljivača fokusira na sezonu te su sretni ako su im apartmani puni 60 ili 90 dana u godinu. Nakon što sezona završi, zadovoljno trljaju ruke misleći kako su ostvarili dobru zaradu te jedva čekaju dolazak nove sezone. Ipak, uspješni iznajmljivači znaju da mogu napuniti apartmane i van sezone, imati goste u predsezoni i u posezoni, pa čak i zimi. Oni znaju da se iznajmljivanje apartmana ne odnosi samo na tri udarna ljetna mjeseca.

Za ovo ostvariti postoji nekoliko načina. Prije svega, u vremenu izvan sezone morate sniziti cijene iznajmljivanja – barem za 20%, ako ne i više. Također, surađujte s renomiranim turističkim agencijama koje su već dugo vremena prisutne na tržištu, a pogotovo s onima koje su aktivno uključene u specifične tržišne niše kao što su zdravstveni, poslovni, vjerski, sportski, pustolovni turizam itd. Ovakvi tipovi turizma nisu isključivo orijentirani na vrijeme sezone. Na primjer sve više turističkih agencija nude programe raftinga, canyoninga, trekkinga, paraglidinga i ostalih avantura.

iznajmljivanje apartmana

Nadalje, pronađite kvalitetna web-mjesta za oglašavanje apartmana. Nemojte se koncentrirati samo na Booking.com i slične, već pokušajte i s regionalnim servisima za oglašavanje smještaja.

37. Sjetite se starih gostiju

Čuvajte kontakt podatke gostiju koju su nekad boravili u vašim apartmanima te im pošaljite razglednicu, čestitku za rođendan ili kakav važan blagdan, povežite se s njima putem društvenih mreža i slično. Možete im povremeno poslati najnovije vijesti o vašoj ponudi, akciji ili last minute popustima za određene termine vezano uz iznajmljivanje apartmana putem e-maila odnosno newslettera. Na taj vam način stari gost može postati i stalan gost. Ipak, nemojte pretjerivati u reklamiranju te imajte mjeru.

38. Dio zarade uvijek uložite u poboljšanje kvalitete

Bez obzira koliko ste do sada uložili u apartmane, važno je da dio zarade uvijek uložite u obnovu i poboljšanje kvalitete smještaja. Na taj ćete način dugoročno izgraditi konkurentnost i kvalitetu što će vam se kasnije itekako isplatiti. Nemojte zaradu od iznajmljivanja apartmana isključivo trošiti na krpanje rupa u kućnom budžetu ili kupnju npr. novog luksuznog automobila, već razmišljajte kao poduzetnik. Ako ništa ne ulažete i ne unaprjeđujete svoju ponudu, prije ili kasnije zaostat ćete za konkurencijom.

8 komentara

    • Gospođo Nada Pintar, hvala Vama na komentaru. Iskreno se nadam da ste u ovom članku pronašli pokoji savjet, koji će Vam prionijeti više gostiju. Lijep pozdrav sa Krka

  1. hvala na dobrim savjetima,trebala bih se upustiti u unajmljivace apartmana u ST.MOLIM da mi preporucite dobru tur.agenciju .LP

  2. Da li je moguće da svoj registriran apartman iznajmim za svoju porodici i prijatelje koje neplačaju za smještaj? Ko je troškove me slijede i kako da ih navedem u evisitor?

Napišite komentar