Društvene mreže zavladale su svijetom i životima gotovo svakog pojedinca. Nezamislivo je popiti kavu, koktel ili pojesti večeru bez da to podijelimo sa svojim virtualnim prijateljima i pratiteljima. Ako nije na Facebooku ili Instagramu – nije se ni dogodilo!

Šalu na stranu, društvene mreže postale su iznimno bitna stavka kako u privatnom tako i u poslovnom svijetu. Kada je riječ, konkretno, o Facebooku i Instagramu, ove dvije društvene mreže najplodnije su tlo za promociju, oglašavanje i reklamu općenito.

PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Privatni iznajmljivači i izdavanje računa
PROČITAJTE: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana

Ipak, Facebook i Instagram se po koječemu razlikuju. Dok na Facebooku postoji mogućnost objavljivanja različitih vrsta sadržaja, Instagram je fokus stavio isključivo na fotografije i videozapise.

Kao i u svakom biznisu, tako i u iznajmljivanju privatnog smještaja preporuka je odabrati jedan ili više alata za oglašavanje koji će rezultirati pozitivnim ishodom, u ovom slučaju – većim brojem rezervacija. Odlučili smo se pozabaviti karakteristikama i jedne i druge platforme kako biste znali što očekivati od oglašavanja na svakoj od njih.

 

Izrada stranice

Facebook

Prvi korak za oglašavanje je kreiranje stranice koja će nositi naziv vašeg apartmana ili kuće za odmor na Facebooku.

Kada je riječ o stranici na Facebooku, potreban je trud, maštovitost i kreativnost kako biste njome privukli posjetitelje. Iznimno je važno da stranica bude bogata smislenim sadržajem te da ima lako dostupne osnovne informacije poput broja telefona, lokacije, e-mail adrese i slično. Budući da 90% internet korisnika preferira fotografije i videozapise nad dugim i opširnim tekstovima, poželjno je da vaša stranica bude vizualno atraktivna.

first minute

Pobrinite se za lijepe i kvalitetne fotografije vašeg smještaja, kao i destinacije u kojoj se apartman nalazi. Goste ne zanima to što ćete vi napisati da je apartman luksuzno uređen na vrhunskoj lokaciji ako ne postoji fotografija koja će to i potvrditi.

 

Instagram

Kada otvarate stranicu na Instagramu zapravo kreirate poslovni profil koji je javan i dostupan posjetiteljima iz cijelog svijeta. Za razliku od Facebooka, na Instagramu možete objavljivati samo fotografije i videozapise. No uzmemo li u obzir prethodno spomenutu statistiku o internet korisnicima, oglašavanje isključivo preko fotografija i videozapisa ne bi trebalo biti problematično.

No prije postavljanja ikakvog sadržaja potrebno je ponajprije riješiti informativni kutak koji je na Instagramu uočljiv odmah pri ulasku na vašu stranicu.

Kada uđete na neki Instagram profil odmah vam u opisu profila (tzv. ‘Bio’) pišu sve osnovne informacije koje je vlasnik odlučio staviti, pa čak i link koji vodi na vašu web-stranicu ako ju imate. Svi osnovni podaci vidljivi su odmah zbog čega Instagramu dajemo malu prednost, barem kada je riječ o tom informativnom dijelu.

 

Sadržaj i objave na stranici

Facebook

Već smo u samom uvodu spomenuli kako na Facebooku imate mogućnost objavljivati raznovrstan sadržaj. Primjerice, vi kao iznajmljivač možete objaviti fotografije apartmana, ali podijeliti različite poveznice s nekih portala i drugih stranica. Ako je neki domaći ili strani medij objavio pozitivne vijesti o destinaciji u kojoj se nalazi vaš apartman, uvijek je dobra ideja objaviti nešto takvo na svoju stranicu.

Također, ako je neki portal ispromovirao vaš smještaj, naravno da ćete to objaviti na stranici uz kratki osvrt i opis na objavi. Savjetujemo i da podijelite zanimljive događaje i manifestacije koje se održavaju u vašem mjestu poput koncerata, izložbi i sajmova.

Videozapisi na Facebooku nisu ograničeni kratkom minutažom, a fotografije mogu biti raspoređene u albume kako bi stranica bila što preglednija korisnicima.

Facebook nudi i recenzije putem zvjezdica ili komentara, a svaka pozitivna recenzija je korak bliže ka novom gostu.

 

Instagram

Za razliku od sadržajno bogatog Facebooka, sadržaj na Instagramu se dijeli na fotografije i videozapise. Tu su još i Instagram priče (Stories) i IG TV koji ponovno pripadaju grupi fotografija i videozapisa na malo drugačiji način.

Dok ćete na Facebooku dojam stranice moći popraviti ubacujući različite objave i dijeleći linkove članaka, događanja i slično, na Instagramu ćete se morati potpuno posvetiti fotografijama.

Fotografije su ogledalo smještaja i upravo će fotografija ‘prodati’ vaš smještaj. Uz dobru sliku, zanimljiv i mudro odabran opis, slučajni posjetitelj na vašoj stranici mogao bi postati zadovoljan gost.

Jedna od mana Instagrama je što ne možete dijeliti linkove, odnosno objave portala i drugih web stranica, kao što to možete na Facebooku. Čak i da stavite neku poveznicu u opis ispod fotografije, taj se link neće moći kliknuti.

Ipak postoji način na koji možete preusmjeriti korisnika na određenu stranicu ukoliko želite. Jedan od načina je da tu poveznicu stavite na Instagram priču (Story) i dodate natpis SWIPE UP (povuci gore) što će omogućiti korisniku da nakon što prijeđe prstom preko ekrana bude preusmjeren na željenu web lokaciju. No, postoji jedna caka. Tu ćete opciju moći koristiti jedino ako imate minimalno 10 000 pratitelja, u suprotnom se morate zadovoljiti informiranjem korisnika isključivo kroz fotografije i videozapise.

Također, moramo naglasiti da videozapisi na Instagramu imaju ograničenu i vrlo kratku minutažu. Video koji objavite na svom profilu može trajati maksimalno jednu minutu, osim ako se odlučite za objavljivanje na IG TV-u gdje videozapisi traju dulje.

 

Facebook ima veći broj korisnika, Instagram veću popularnost

Prema svemu prethodno navedenom, dalo bi se zaključiti kako Instagram ima lošije kvalitete od Facebooka. Ipak, to je daleko od istine.

Unatoč tomu što je Facebook dominantan kad je u pitanju broj korisnika, Instagram je preuzeo vodstvo kao omiljena platforma naročito kod mlađe skupine korisnika.

Zahvaljujući povoljnim ponudama, osobito prijevozničkih kompanija, danas mladi zaista mnogo putuju. Stoga, ako vam je u interesu privući mlade da odaberu baš vaš smještaj, Instagram profil je ‘must have’.

 

Po čemu je Instagram tako poseban?

  1. Fokus na detaljima

U usporedbi s Facebookom, fotografije na Instagramu imaju jednu dozu osobnosti. Ovdje uglavnom nećete objavljivati fotografije cijele prostorije već nekakvih sitnica i detalja po kojima će se vaš smještaj istaknuti.

Boca maslinovog ulja u kuhinji, šalica kave na terasi, cvijeće u dvorištu ili koktel u jacuzziju samo su neki od primjera kojima možete učiniti da vaša Instagram stranica izgleda atraktivno.

 

  1. Lokacija

Na Instagramu lokacija ima bitnu ulogu. Primjerice, ako se vaš apartman nalazi u Opatiji, na svaku fotografiju koju objavite postavite lokaciju ‘Opatija’. Na taj način će svatko tko pretražuje lokaciju Opatija, među fotografijama moći vidjeti i vaš apartman.

Ako je k tomu fotografija zanimljiva, primamljiva, jedinstvena i ističe se iz mase, postoji velika vjerojatnost da će određeni korisnici kliknuti na nju, a kasnije možda postati i vaši gosti.

 

  1. Tag i hashtag

Još jedna korisna stvar kod Instagrama su tzv. ‘tagovi’ i ‘hashtagovi’, odnosno oznake. Tagovi i hashtagovi imaju veliki značaj kad je u pitanju oglašavanje, a kroz primjer ćemo vam objasniti i zašto.

Primjer: Vaša Instagram stranica nosi naziv ‘Villa Opatija’. Ispod svake fotografije koju objavite stavite hashtag #villaopatija. Kada netko od gostiju odsjedne u vašem apartmanu i objavi fotografiju iz istog, te u opis također stavi hashtag #villaopatija, klikom na taj hashtag svi njegovi pratitelji će biti preusmjereni na stranicu koja će prikazati sve fotografije s tom oznakom.

Što to znači?

Sve one fotografije koje ste vi objavili pod tom oznakom bit će prikazane svakome tko klikne na taj hashtag. I to je zaista odlično. Na taj način dobivate besplatnu promociju i indirektnu preporuku svim gostovim pratiteljima. Što više različitih hashtagova koristite, veća je vjerojatnost da budete primijećeni.

Gost vas također može označiti na fotografiji pomoću tzv. ‘taga’ čime će ponovno put voditi k vašoj Instagram stranici. Odlično, zar ne?

Preporučujemo: Prednosti iznajmljivanja preko turističke agencije
Preporučujemo: 10 odličnih savjeta za uređenje apartmana
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

 

  1. Influenceri

I kao jedno od najjačih ‘oružja’ Instagrama definitivno vrijedi istaknuti ‘influencere’. Već ste vjerojatno upoznati s pojmom influencera, odnosno zanimanja 21. stoljeća oko kojeg su se naveliko raspisali svi mediji. Pa kako i ne bi? Riječ je o osobama koje imaju veliki broj pratitelja i kao takvi imaju utjecaj na veliki krug ljudi, osobito na mlađu populaciju.

Ovisno o popularnosti, iznosi koje zarađuju influenceri sežu do čak 100.000 dolara po objavi!

Sad zamislite da netko od poznatih domaćih ili čak stranih influencera provede odmor upravo u vašem apartmanu. Jedna njegova objava može potaknuti tisuće drugih korisnika da pošalju upit za vaš smještaj.

 

Instagram bez Facebooka ne funkcionira

Hoćete li imati Facebook ili Instagram ili pak i jedno i drugo, ovisi isključivo o vama. Svaki profil se može napraviti zasebno, pa vam tako Facebook ne treba da biste imali Instagram i obrnuto.

Međutim, kada je u pitanju oglašavanje, odnosno plaćeni oglasi, Instagram vam tu opciju neće ponuditi ako nemate povezan Facebook račun.  Naravno, vi se ne morate nužno oglašavati putem plaćenih oglasa, no prema dosadašnjim iskustvima korisnika, itekako se isplati.

iznajmljivanje apartmana

Oglašavanje na Facebooku je jednostavno, sami birate iznos koji želite potrošiti, kao i razdoblje u kojem želite da se objava promovira. Također, možete birati i ciljanu skupinu ljudi i lokacije koje želite obuhvatiti što je zaista odlično.

Kako biste objavu mogli ispromovirati i na Instagramu, svoju Instagram stranicu morate povezati s Facebook stranicom. Daljnji proces je potpuno jednostavan i Instagram vas sam vodi do konačnog objavljivanja plaćene objave.

 

Zaključak

Facebook je društvena mreža koja sadrži sve što korisniku treba – od mogućnosti objavljivanja fotografija, videozapisa, komunikacije, dijeljenja raznih poveznica i sadržaja s drugih web-stranica do oglašavanja po pristupačnim cijenama.

S druge strane, tu je Instagram koji je među mladima popularniji od Facebooka. Unatoč nekim ograničenjima kao što su izostanak linkova i nemogućnost oglašavanja bez povezivanja s Facebookom, Instagram je mreža koju nedvojbeno treba imati svaki frizerski salon, restoran, kafić pa tako i apartman.

gradnja apartmana

Kad se sve zbroji i oduzme, dolazimo do zaključka da je za što bolje rezultate i veći broj upita najbolje kreirati i Facebook i Instagram stranicu.

Ako nemate vremena ili dovoljno mašte za voditi društvene mreže, uvijek se možete obratiti nekoj agenciji za digitalni marketing koja će to odraditi umjesto vas.

Prilagodite se modernom vremenu, izradite svoju Facebook i Instagram stranicu već danas, obogatite ih kvalitetnim sadržajem i popunite svoj smještaj kao nikada do sad!

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here