PODIJELI
opis apartmana

Opis apartmana odnosno vašeg smještajnog objekta jedan je od ključnih marketinških alata za online oglašavanje i privlačenje gostiju. Bez obzira je li apartmane oglašavate putem nekog od popularnih online servisa kao što je primjerice Booking.com, ili ih iznajmljujete preko agencije, opis apartmana jako je bitan. Zapravo, možemo reći da je opis apartmana, uz naravno fotografije, upravo ono što prodaje vaš smještaj.

Nažalost, mnogi iznajmljivači zanemaruju važnost opisa apartmana ne shvaćajući kako se radi o vrlo važnom prodajnom alatu. Stoga su opisi apartmana pojedinih iznajmljivača napisani nestručno, nedovoljno opširno i informativno te obiluju brojnim pravopisnim pogreškama. Sve to pri čitanju pridonosi stvaranju dojma amaterizma i nebrige što odbija potencijalne goste.

Iako tekstualni opis nema jednaku marketinšku važnost kao stručno snimljene fotografije i video materijali, tekstualni dio vašeg oglasa jako je važan i nerijetko utječe na konačnu odluku potencijalnog gosta o rezervaciji. Krenite od sebe: ako imate dva apartmana s podjednako lijepim fotografijama, koji biste prije odabrali: onaj s korektno napisanim opisom smještaja ili onaj gdje je opis smještaja napisan od osobe koja ima vrlo loše sposobnosti pisanog izražavanja te pokazuje očitu nebrigu za tekst kojim promovira svoj smještaj.

Ili da budemo direktni: iznajmljivači koji slabo haje za tekst kojim reklamiraju svoj apartman, još manje brinu za goste. Ton tekstualnog opisa smještaja često i otkriva psihologiju iznajmljivača, a da ovaj toga nije ni svjestan. Upravo se po opisu apartmana može otkriti je li riječ o brižnom i gostoljubivom iznajmljivaču ili onom koga nije briga ni za što, a gosti su mu tek “tamo neki stranci” koji će mu dati novce.

Kako treba biti napisan opis apartmana

Opis apartmana treba biti napisan informativno i sadržajno. To znači da potencijalnom gostu treba pružiti sve relevantne informacije o smještaju kojeg iznajmljujete: lokacija, broj kreveta, uređenost, opremljenost, udaljenost od mora, centra grada ili trgovine, zračne luke, dostupnost dodatnih sadržaja (bazen, roštilj i sl.) itd.

Također, opis apartmana ne bi trebao biti napisan u stilu nekakve formalne suzdržanosti, nego bi trebao odisati ljubaznošću, dobrodošlicom i zainteresiranošću za goste.

Uvodna rečenica u opisu iznimno je važna jer upravo ona mami potencijalnog gosta da obrati pažnju na vaš apartman i nastavi čitati. Zbog toga treba biti napisana sa stilom i gotovo poetski, kako bi u gostu pobudila osjećaj da po svaku cijenu želi doći i uživati u vašem smještaju. Npr. “Apartman Ema nalazi se u samom centru stare jezgre prekrasnog Trogira, nekoliko minuta hoda kamenitim ulicama od romaničke katedrale i rive okupane suncem.”

U opisu apartmana ne valja pretjerivati. Nemojte bez reda i smisla nabacivati pridjeve i atribute kako biste postigli nekakav efekt jer će takav opis onda biti kontraproduktivan.

Dužina tekstualnog opisa ne bi trebala biti veća od kartice teksta jer za podugačke opise gosti nemaju ni strpljenja ni vremena.

Pravopisne i druge jezične pogreške u opisu apartmana svakako treba izbjegavati. Upravo je stoga neophodna lektura teksta opisa od strane jezičnog profesionalca, a koja vas neće puno koštati (cca stotinjak kuna).

Opis apartmana na engleskom

Tekstualni opis apartmana na hrvatskome jeziku treba prevesti najmanje na jedan strani jezik, po mogućnosti na engleski. Opis apartmana na engleskom praktički znači da će ga moći pročitati i velika većina turista s ne-engleskog govornog područja s obzirom na to da je engleski globalni jezik sporazumijevanja.

opis smještaja

Za optimalne rezultate potrudite se da omogućite prijevod i na druge strane jezike: njemački, talijanski, poljski, češki itd. Gosti koji vide opis apartmana na svom materinjem jeziku skloniji su ga rezervirati negoli one apartmane bez takvog opisa. Naravno, prijevode bi trebao napraviti stručnjak – po mogućnosti prevoditeljska agencija.

Mnogi iznajmljivači griješe ubacujući u opise automatske prijevode dobivene od npr. Google Translatea koji često nisu ni vjerodostojni ni pouzdani.

Dovoljno je obratiti pažnju na primjerice Airbnb automatske prijevode koje tom servisu omogućuje Google, pa da se vidi koliko takvi instant online prijevodi (machine translation) mogu ispasti smiješni i čudni.

opis smještaja

Sve u svemu, ako iznajmljujete apartmane ili druge smještajne objekte, nemojte zanemariti tekstualni dio oglasa. Riječ je o dijelu marketinga koji vas neće pretjerano koštati ako ga odlučite napraviti profesionalno, a koji vam se može višestruko isplatiti već u samo jednoj sezoni.

Napišite komentar