Mnogi se iznajmljivači žale na visoke provizije koje uzimaju neke domaće turističke agencije, stoga nisu rijetki oni koji u startu odbijaju svaku suradnju s turističkim agencijama jer “ne žele plaćati proviziju”.

Ipak, nigdje nema usluge bez odgovarajuće naplate, odnosno kako popularna izreka kaže, “ne postoji besplatan ručak”.

Tako i megapopularna platforma Booking.com redovito naplaćuje provizije od iznajmljivača za svoje usluge, a od lipnja ove godine ta se provizija dodatno povećala. Booking je tako odlučio naplaćivati dodatnu naknadu od 1,1 posto za usluge naplate putem svog servisa. Na taj način provizija Bookinga, za razliku od dosadašnjih 15, iznosi 16,1 posto, a uz PDV koji su iznajmljivači na nju dužni platiti, penje se na 20 posto istaknute cijene rezervacije.

Ovo se odnosi na one iznajmljivače koji direktno rade s Boo­kingom, tj. za one kojima Booking vrši naplatu rezervacije prije dolaska gosta. Ne odnosi se dakle za one iznajmljivače koji imaju uređaj namijenjen elektroničkom plaćanju (tipa POS aparat) te sami naplaćuju gostima rezervaciju.

Neki smatraju da je Booking počeo gubiti tržišni primat jer AirBnB preuzima sve veći broj smještajnih objekata, a i Google se aktivnije uključio u oglašavanje privatnog smještaja pa tako sada u rezultate pretrage uključuje oglase partnera kao što su HomeAwayHotels.com, TripAdvisor itd.

Sve je to stvorilo pritisak na Booking.com koji vjerojatno želi nadoknaditi financijski gubitak.

Oglašavanje je trošak koji treba platiti

Spomenuta naknada od 1,1 posto neće se naplaćivati u slučaju besplatno otkazane rezervacije. Također, iznajmljivačima privatnih objekata ova usluga nije potrebna ako surađuju s turističkom agen­cijom kao posrednikom, a koja onda vrši potrebnu naplatu.

U svakom slučaju jasno je da za uslugu oglašavanja i promocije turističkog smještaja treba platiti određene troškove odnosno proviziju. Ne postoji besplatno oglašavanje, odnosno besplatan način punjenja apartmana. Hoće li plaćati proviziju Bookingu, turističkoj agenciji ili pak nekoj drugoj platformi, kao što je Njuškalo, svaki iznajmljivač treba sam odlučiti.

PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Privatni iznajmljivači i izdavanje računa
PROČITAJTE: Kompletan vodič za iznajmljivanje apartmana 

Tako na Njuškalu cijena oglašavanja apartmana košta 670 kn godišnje, a slične su cijene i na nekim drugim online oglasnicima specijaliziranim za oglašavanje apartmanskog smještaja. Ponekad se troškovi oglašavanja uz dodatne pogodnosti kao što je prikaz oglasa na naslovnici portala kreću i više od 3000 kn, bez naravno jamstva da će netko uistinu i rezervirati oglašeni apartman.

Sa sve većom ponudom apartmana vodi se bitka za svakog gosta, stoga je ulaganje u kvalitetnu promociju smještaja preduvjet za dobru popunjenost.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here