turizam

Željeli biste ostvariti bolju popunjenost svojih apartmana, vila, kuća za odmor? Jeste li znali da su praćenje i primjena novih trendova u turizmu od iznimne važnosti za popunjenost vaših smještajnih jedinica?

Modernizacija i primjena tehnologije pridonose uspješnijem poslovanju, boljoj kvaliteti usluge i većoj vjerojatnosti za popunjenost tijekom dužeg razdoblja, odnosno čitave godine.

PROČITAJTE: Čišćenje apartmana za iznajmljivače
PROČITAJTE: Kako ostvariti maksimalnu popunjenost apartmana
PROČITAJTE: Kako postati iznajmljivač u 5 koraka

U nastavku članka donosimo vam aktualne trendove u obiteljskom smještaju koji vam mogu pomoći za razvoj i napredak u iznajmljivanju vaših smještajnih kapaciteta.

Uređenje unutarnjeg interijera i okućnice

Nekada se smatralo kako je lijepo i moderno uređen apartman stvar luksuza, no širenjem tržišta namještaja te ostale kućanske opreme, stvoreni su takvi cjenici da odgovaraju gotovo svakom budžetu. Za malo novca može se odlično urediti apartman koji će gostu pružiti osjećaj ugode i zadovoljstva.

Prema jednom istraživanju, arhitekti i vlasnici smještajnih jedinica smatraju dizajn interijera iznimno važnim u svijetu iznajmljivanja. Oko 60% arhitekata procjenjuje da praćenje i primjena suvremenih trendova doprinose popriličnom rastu prihoda koje varira između 20% i 50%.

iznajmljivanje apartmana

A oko 13% iznajmljivača dijeli mišljenje da se ti prihodi mogu povećati za više od 50% ukoliko se primjenjuju aktualni trendovi. Naravno, tu je i vaša konkurencija koja će vas “pregaziti” ako ne ulažete u kvalitetan i decentan smještaj.

Ono što se danas najviše traži su apartmani koji imaju posebnost. Dakle, potrebno je obratiti pažnju na sitnice i detalje jer su upravo te dvije stavke ono što stvara neki stil. Važno je istaknuti se i izaći iz okvira standardnih i sličnih smještajnih jedinica koje nemaju nikakvu specifičnost.

Nešto što gosti osobito vole i cijene su detalji poput autohtonih proizvoda i materijala, stoga je prilikom opremanja apartmana poželjno najprije pogledati ponudu domaćih proizvođača.

Pomoću takvih sitnica dat ćete svom apartmanu „dušu“ i stvoriti brend zahvaljujući kojem ćete iskočiti iz mase istih.

obiteljski smještaj

Većina gostiju, naročito oni koji se odluče za obiteljski smještaj, želi imati uređeno dvorište, vrt, odnosno okućnicu gdje mogu provoditi sunčane dane, ugodne večeri, roštiljati, družiti se i slično.

Nije potrebno ulagati u skupe biljke koje zahtijevaju prevelika održavanja. Dovoljno je vašem dvorištu dati dašak života pomoću domaćih biljaka koje tisućama godina obitavaju na našoj zemlji, ne traže puno održavanja i pažnje, poprilično su otporne na nametnike, a bogatstvom svoje zelene lisnatosti učinit će da vaša okućnica zablista.

S druge strane, gostima će se svidjeti domaće i autohtone biljke koje možda nikad prije nisu imali mogućnosti vidjeti, a sadnjom tih biljaka vi ćete sačuvat prirodnu baštinu našeg podneblja.

Stol, stolice, roštilj među mirisnim lavandama i ružmarinima učinit će  svako dvorište atraktivnim i ugodnim za boravak.

rostilj

Horizontalno povezivanje

Jačanje konkurentnosti domaćeg turizma na međunarodnom tržištu ostvaruje se horizontalnim povezivanjem.

Dakle, važno je biti spreman u bilo kojem trenutku gostima omogućiti i usluge izvan vaše smještajne jedinice ukoliko on to zaželi. Iz tog razloga bitno je povezivanje s lokalnim restoranima, muzejima te ostalim različitim znamenitostima i atrakcijama određene destinacije.

Također je važno biti na raspolaganju gostu za sva pitanja i upute gdje, što, kako i kada. Brojne domaće turističke agencije za goste u privatnom smještaju imaju u ponudi izlete s popustima. Tu je i provizija za domaćine ukoliko se gost odluči za rezervaciju izleta iz njihove ponude.

Sve te dodatne vrijednosti smještajnu ponudu čine bogatijom, a zajedničkim povezivanjem gradi se brend destinacije. Naravno, neki će reći da nemaju vremena za sve te aktivnosti kako bi gostima bili potpuno na usluzi.

apartmani

Kako broj iznajmljivača i apartmana raste, tako će bolje recenzije i popunjenost ostvariti oni domaćini koji su spremni uložiti više truda i rada. Za one koji to ne žele ili nemaju vremena, jedna od opcija je suradnja s turističkom agencijom.

Koncept lojalnosti

Današnji trendovi u turizmu su uglavnom takvi da se ljudi odlučuju na češća putovanja, no rijetko odabiru iste lokacije.

Svi mi želimo doživjeti neka nova iskustva u novim, neistraženim mjestima te upoznati nove običaje i kulture. Ali, istina je i da ćemo uvijek pamtiti mjesta na kojima smo doživjeli lijepe trenutke te da nas često takve uspomene vuku da ponovno posjetimo istu destinaciju.

destinacije

Često se zna dogoditi da se javi gost koji je prije mnogo godina iznajmio neki apartman, te bi ga želio ponovno iznajmiti. Upravo to je ono što je u cilju svakog iznajmljivača. Nije nužno da se gost vraća godinu za godinom, čast je i da se vrati nakon nekoliko godina te da se zahvaljujući preporuci njegovi prijatelji, obitelj i poznanici odluče za odabir vašeg apartmana.

Osim pozitivnih preporuka, važne su i pozitivne recenzije koje su najvažniji marketinški alat u današnje vrijeme. Jer ako ste neoprezni i neljubazni prema gostima, prigovarate primjerice na potrošnju vode ili učestalo korištenje klima-uređaja, budite sigurni da će se ocjena vašeg apartmana sunovratiti. A tada ćete imati velikih poteškoća iznajmiti apartman čak i po sniženoj cijeni.

Zašto?

Imajte na umu da preko 90% turista obraća pažnju na recenziju smještaja prilikom odabira i rezervacije. Riječ je o moćnom alatu koji iznajmljivače na neki način prisiljava na korektno i profesionalno ponašanje – inače u suprotnom će izgubiti goste.

recenzije

 

Gostoljubivost i ljubaznost

Jedna od ključnih stavki koja će uvijek biti aktualan trend u turizmu je nedvojbeno – gostoljubivost.

Sva moderna tehnologija, najuređeniji apartmani na svijetu i svi ostali faktori padaju u vodu ako se zaborave one najvažnije vrijednosti koje svaki gost cijeni – gostoljubivost i ljubaznost.

Gostu je važnije od ičega da osjeti tu iskrenu pozitivnost i srdačnost kod domaćina. Ugodna i opuštena dobrodošlica uz iskren osmijeh, otvorenost za sva pitanja i razgovor ključni su elementi za rad u turizmu.

Ipak je riječ o djelatnosti u kojoj najvažniju ulogu ima čovjek i u kojoj sve ovisi o ljudima.

Uzalud Vam je sve ono materijalno što imate u ponudi, ako niste spremni bit vedri, nasmijani i gostoljubivi domaćini. I da, ovo nije trend koji je aktualan samo u 2018. godini. Ovo je trend koji će biti aktualan zauvijek.

Ono što gosti također iznimno cijene je i individualan pristup.

Kao što smo prethodno spomenuli, vi biste, kao iznajmljivač, trebali biti na raspolaganju gostima za sva pitanja. No, isto tako biste vi njima trebali postaviti određena pitanja kako biste se upoznali sa svim njihovim željama i potrebama prije nego što preuzmu ključ vašeg apartmana.

Naravno, ovdje je najvažniji vaš pristup. Pitanja koja ćete postaviti gostu tijekom razgovora ne bi trebala zvučati poput inspektorskog ispitivanja. Potrudite se da kroz jedan ležeran i opušten razgovor saznate sve o razlogu dolaska gosta u određenu lokaciju, zašto se odlučio baš za vaš objekt, što mu je bitno kod putovanja, kakva su mu očekivanja i slično.

Takva konverzacija s gostom prije njegova dolaska omogućuje vam da se zaštitite od prijevara i lažnih rezervacija te vam nudi važne informacije koje se mogu iskoristiti kako bi se za gosta pripremio neki znak pažnje ovisno o njegovim potrebama, željama i očekivanjima koje vam je istaknuo u ranijem razgovoru.

gostoljubivost

Brendiranje u turizmu

Svaka lokacija i destinacija svijeta ima svoje specifičnosti zbog kojih se ističe od drugih. Sve te posebnosti stvaraju identitet određenog mjesta. Postupak brendiranja u turizmu značio bi kreiranje identiteta određene destinacije kako bi ona bila međunarodno prepoznatljiva. Identitet destinacije kreira se na očuvanim prirodnim i kulturno-povijesnim obilježjima.

Sva ta obilježja dio su marketinškog cilja usmjerenog ka očuvanju vrijednosti destinacije te privlačenju većeg broja turista i investicija iz inozemstva. Cilj je pronaći posebnost destinacije te odgovarajući način kako ju prenijeti ciljnoj grupi ljudi koja će upravo zbog te posebnosti odlučiti posjetiti neku destinaciju u bilo koje doba godine.

Jeste li se ikada zapitali što to imaju Pariz, London, Venecija ili pak Beč da ih turisti posjećuju tijekom čitave godine?

Uzmimo za primjer London.

Kada bismo govorili o vremenskim prilikama u Londonu, onda bismo uglavnom govorili o vremenskim NEprilikama.

Oprema za put u London – kišobran i nepromočive cipele.

Zamislite da prvi put čujete za London. Kada biste pročitali ovaj opis, većina vjerojatno ne bi imala preveliku želju za putovanjem u ovaj tmurni i kišoviti grad. Unatoč brojnim znamenitostima i atrakcijama, veliki broj turista preferira lijepo vrijeme gdje god da putuje.

No kako je London postao toliko poželjna i posjećena destinacija iako ne udovoljava baš svim uvjetima koje jedan turist zahtijeva?

Tu dolazimo do tog čuvenog turističkog brenda kojeg je London stvorio.

london

Hrvatska također ima svoje brendove među kojima se osobito ističe Dubrovnik.

Bilo bi poželjno da što više gradova postane poznato u globalnim razmjerima s ciljem stvaranja većeg broja brendova.

Koju korist imaju iznajmljivači od brendiranja destinacije?

Ako uzmemo u obzir da privatni iznajmljivači čine polovicu sveukupne smještajne ponude, trebali biste znati da ste upravo vi dio brenda i važni faktori za razvoj turističkog brenda Hrvatske.

Brendiranje smještaja donosi brojne pogodnosti i prednosti za iznajmljivače:

  1. Više pozitivnih preporuka
  2. Stvaranje konkurentnosti
  3. Smanjenje promotivnih troškova
  4. Stabilnost poslovanja

Rezervacije putem mobilnih uređaja

Trend rezervacije putovanja putem mobilnih uređaja aktualan je već duže vrijeme, a slično je i s rezervacijom smještaja. Zbog masovne upotrebe mobitela, važno je ostati u trendu te učiniti realizaciju upita i komunikaciju jednostavnijom i bržom.

Brojne internetske stranice za oglašavanje smještaja imaju mobilne aplikacije preko kojih je moguće rezervirati smještaj. Ono što je važno je da se vaše web stranice brzo učitavaju te da su prilagođene mobilnim uređajima.

U vrijeme suvremenog načina komunikacije poput WhasAppa i Vibera, poželjno je omogućiti gostima da vas kontaktiraju i na taj način.

brendiranje

Co-living

Co-living je novi model smještaja, odnosno zajedničkog suživota u kojem skupina ljudi živi pod istim krovom, te ravnopravno dijele troškove. Budući da danas sve veći broj ljudi traži smještaj u destinacijama s osjećajem privatnosti i atmosferom vlastitog doma, co-living je idealno rješenje.

Također, ovakvi oblici smještaja nude i zajedničke prostorije koje omogućuju druženje s domaćinima i drugim gostima. Naime, upravo je domaćin taj koji kultivira zajednicu između stanara.

Objekti koji su idealni za ovaj tip smještaja su veliki stanovi ili kuće, sa studijima, odnosno sobama čije veličine, cijene i nivoi opremljenosti variraju kako bi bile pogodne za svačije želje i svačiji „džep“.

Pa tako razlikujemo basic, superior i premium co-living kućanstva.

Preporučujemo: Što kao morate imati kako vas ne bi kaznila inspekcija?
Preporučujemo: 10 odličnih savjeta za uređenje apartmana
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

Ovisno o ponudi, to mogu biti veće sobe koje služe kao dnevna i spavaća soba, s malenom čajnom kuhinjom i kupaonicom. No to mogu biti i manje sobe koje služe isključivo za spavanje, a stanari/gosti imaju mogućnost korištenja velike i potpuno opremljene kuhinje, kao i kupaonice te dnevnog boravka.

Paketi cijena najma za co-living uglavnom bi trebali biti ALL-INCLUSIVE što bi značilo da jedan račun pokriva sve troškove od najma, Wi-Fija, režija, održavanja soba do zamjene posteljine, ručnika i slično.

Klasični privatni smještaj bi se mogao pretvoriti u co-living na način da se urede zajedničke prostorije za goste soba ili apartmana. Primjerice, to bi mogle biti prostorije sa stolnim nogometom, biljarom te ostalim zabavnim i zanimljivim sadržajem. Na taj način bi smještajna jedinica dobila dodatnu vrijednost.

bilijarski stol

 

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here