uspješni iznajmljivači

Većina se ljudi odlučuje baviti iznajmljivanjem smještaja radi ostvarivanja dodatnih prihoda. Dodatna zarada je uvijek i više nego poželjna, no o čemu zapravo ona ovisi?

Dok će jedan iznajmljivač iz godine u godinu ostvarivati prosječnu zaradu s kojom će pokriti sve troškove te će mu nešto ostati i za štednju, drugi će ostvarivati odličnu zaradu za koju će slobodno moći reći da je glavni, a ne dodatni izvor prihoda jer će brojka već biti u rangu prosječne plaće, ako ne i veća.

PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Kompletan vodič za iznajmljivače apartmana
PROČITAJTE: Kako se nositi s negativnim recenzijama gostiju

Dakle, neće svi iznajmljivači postići iste rezultate, a ti rezultati ovise o raznim faktorima i konceptima s kojima ćemo se pozabaviti u nastavku članka.

O čemu zapravo ovisi vaša zarada kao iznajmljivača?

Uistinu je mnogo kriterija i stavki koje je potrebno uzeti u obzir kako bi se izračunala zarada, a posebno valja istaknuti sljedeće tri stavke:

  1. Definiranje cijene
  2. Prezentacija i promidžba smještaja
  3. Konkurentnost

O svakoj od navedenih stavki napisat ćemo najvažnije preporuke i odrednice.

  1. Definiranje cijene

Prva ključna stavka o kojoj velikim dijelom ovisi uspješnost vašeg iznajmljivanja, kao i mogućnost daljnjeg razvoja i stvaranja kvalitetnog poslovanja je definiranje cijene smještajne jedinice. Pogrešna cijena mogla bi značiti premalo rezervacija, stoga je od iznimne važnosti uskladiti cijenu sa smještajem. Kako biste postigli tu ravnotežu, obratite pažnju na destinaciju, sadržaje i trendove koji utječu na kvalitetu vašeg objekta, kao i na njegovu konačnu vrijednost.

  1. Prezentacija i promidžba smještaja

Premda mnogi misle kako zarada isključivo ovisi o interijeru i samoj uređenosti apartmana, ipak nije tako. Nisu rijetke situacije da iznajmljivač A s lošije uređenim apartmanom postigne bolje rezultate i ostvari bolju zaradu od iznajmljivača B čiji je apartman vrhunski uređen.

apartmani Krk

U čemu to griješi iznajmljivač B?

Naime, kad se radi o bilo čemu, pa tako i o iznajmljivanju smještaja, ljudi često smatraju kako sve mogu sami. Na taj način dolazi do stagniranja, odnosno situacije u kojoj osoba “stoji na mjestu”, ne nazaduje, ali ni ne napreduje.

Osoba je postigla određeni rezultat, no on je već duži period nepromjenjiv što ne mora biti nužno loše. Ali kada govorimo konkretno o iznajmljivanju smještaja, naravno da je svakom iznajmljivaču u interesu da rezultati budu promjenjivi, odnosno da iz godine u godinu raste broj gostiju i povećava se popunjenost kapaciteta, a samim time i zarada.

Bitnu ulogu u postizanju veće popunjenosti kapaciteta igra kvalitetna prezentacija i promidžba smještajne jedinice. Potrebno je na neki način postići “vidljivost” vašeg apartmana.

Prepustite posao profesionalcima

Čast izuzetcima, no teško da će itko postići tu vidljivost bez pomoći turističkih agencija, različitih turističkih portala, stranica za iznajmljivanje smještaja i slično.

Ako želite od iznajmljivanja razviti biznis, odnosno ozbiljniji posao, onda biste, baš poput pravog biznismena, trebali biti maksimalno angažirani i na sve načine pokušati ostvariti svoj cilj. Dobra prezentacija i promidžba su svakako jedan od pravih načina. Prvenstveno je važno na kvalitetan način predstaviti smještaj, istaknuti njegove posebnosti unutarnjeg i vanjskog interijera.

Od iznimne je važnosti prepoznati i skriveni potencijal smještaja, stoga je taj dio najbolje prepustiti stručnjacima, tj. ljudima koji imaju “oko” za te stvari. Najprije u apartman dolaze (ili pak mogu procijeniti na temelju fotografija) iskusni profesionalci iz npr. turističke agencije čija je zadaća učiniti da smještaj izgleda što atraktivnije, odnosno uputiti iznajmljivača na koji način može poboljšati određene detalje bez previše muke ili pretjerano velikih ulaganja. Na temelju opažanja zastupnika, tu je i tim tekstopisaca koji će za određenu promotivnu web-stranicu napisati tekst koji će biti napisan bez grešaka, zvučat će atraktivno i bit će preveden na više jezika.

Naposljetku, posao prepuštate profesionalnim fotografima koji će zahvaljujući vrhunskoj opremi i dugogodišnjem iskustvu u iznimno kratkom periodu napraviti fotografije kakve jedan amater ne bi napravio ni iz stotog pokušaja. Slike govore više od tisuću riječi, a upravo će te slike biti vidljive na različitim portalima, web-stranicama i katalozima, stoga dozvolite da taj dio posla odrade profesionalci.

iznajmljivanje apartmana

Osim web-stranica koje će promovirati vaš smještaj i preko kojih će se smještaj moći rezervirati, poželjno je surađivati i s turističkom agencijom. Iako u današnje vrijeme mnogi iznajmljuju smještaj putem interneta, još uvijek je poprilično velik broj ljudi koji ipak preferiraju doći u turističku agenciju, porazgovarati s turističkim djelatnikom koji će mu na osnovu želja i zahtijeva predložiti ono što bi mu najviše odgovaralo.

Možete se naravno turističkoj agenciji javiti i putem e-maila. Prednosti suradnje s turističkom agencijom svakako su brojne, od toga da će ona preuzeti trošak oglašavanja na sebe do profesionalne komunikacije sa zainteresiranim gostima.

Također, tu su i brojni sajmovi te društvene mreže na kojima možete promovirati svoj smještaj ako ćete sve raditi samostalno, stoga se maksimalno angažirajte kako biste od dodatne zarade razvili ozbiljnije poslovanje.

  1. Konkurentnost

Kao u svakom poslovanju, tako i u iznajmljivanju smještaja, potrebno je biti iznad konkurencije, odnosno postići veću konkurentnost na tržištu. Kako biste to ostvarili, važno je neprestano pratiti nove trendove te ići u korak s njima. Također, potrebno je razviti koncepte koji će privući i nove skupine gostiju kojima primarni interes nije baziran isključivo na plažu.

Primjerice, neki od važnih koncepata koji su prilagodljivi gotovo svakoj smještajnoj jedinici su oni koji se odnose na dodatne sadržaje poput dječjih sadržaja, fitness sadržaja, brzog interneta, bazena, odnosno svega onoga što povećava vrijednost vašeg smještaja.

S druge strane, tu su i koncepti koji se odnose na posebne sadržaje namijenjene točno određenim interesnim skupinama – kuće sa sportskim terenima, smještaj za sportske ribolovce, smještaj posebno prilagođen starijim osobama, smještaj u stilu etnoturizma i slično.

strani turisti

Prema tome, ako vaš smještaj nudi bilo koju od dodatnih mogućnosti, važno je to posebno naglasiti jer postoji veća vjerojatnost da će gosti kojima je to prioritet odabrati upravo vaš smještaj.

Zadovoljan gost – odrednica uspjeha

Od iznajmljivanja jedne sobe ili jednog malog apartmana možete ostvariti takve rezultate da ćete za nekoliko godina u svojoj ponudi imati još koji smještaj, no važno je istaknuti da to nije nešto što će se dogoditi preko noći. Svakako da je potrebno dosta truda i ulaganja da bi se to ostvarilo, no nije nemoguće. Za mnoge je iznajmljivače najveća prepreka uspjeha zapravo nestrpljenje i želja da se odmah “uberu” veliki novci.

Potrebno se je neprestano educirati, pratiti trendove, voditi se gore navedenim stavkama i konceptima, po potrebi ulagati, biti maksimalno angažiran te – strpljiv. Također, nakon što i ostvarite vrhunske rezultate, nipošto ne smijete dozvoliti da vam uspjeh “udari” o glavu te da se sve počne vrtjeti isključivo oko novca.

Preporučujemo: Što kao iznajmljivač morate imati kako vas ne bi kaznila inspekcija?
Preporučujemo: 10 odličnih savjeta za uređenje apartmana
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

Iako je iznajmljivanje smještaja nešto od čega se uistinu može razviti dobar posao, imajte na umu da je to prije svega turistička djelatnost koja zahtijeva maksimalnu ljubaznost, osmijeh i simpatičan pristup prema gostima. Nemojte zaboraviti da je upravo vaš pristup jedna od najvažnijih stavki o kojoj ovisi hoćete li ili pak nećete razviti uspješno poslovanje.

Živjeti samo od iznajmljivanja apartmana

Ako želite živjeti samo od iznajmljivanja apartmana, a tek ste ušli u taj biznis, onda će vam za to trebati određeni period vremena, koji može biti kraći ili duži, ovisno o vašoj uspješnosti. Nakon što od iznajmljivanja jednoga apartmana nakon nekoliko sezona kupite ili izgradite drugi, potom treći pa i četvrti apartman, može se reći da ste uspjeli.

U svakom slučaju trebate znati da prosječna neto plaća u Hrvatskoj iznosi oko 6300 kn. Na godišnjoj razini to je nešto malo više od 10.000 eura. Ako taj iznos možete zaraditi od iznajmljivanja apartmana (nakon što odbijete sve troškove i amortizaciju), čestitamo, postali ste profesionalni iznajmljivač – što znači da možete živjeti samo od iznajmljivanja, odnosno turizma.

Neki će reći da je turizam vrlo promjenjiva, sezonalna djelatnost te da se na njega ne možete dugoročno osloniti, no sve je u životu promjenjivo. Mnogi radnici rade 10, 20 ili više godinu za neku firmu i onda iznenada dobiju otkaz jer su višak, ili firma naprosto propadne zbog nepovoljnih ekonomskih trendova.

Zapravo, promatramo li trendove u Hrvatskoj još od njene samostalnosti, pa i prije, turizam se čini kao najstabilnija djelatnost. Turista će uvijek biti, a osim toga nekretnine koje steknete tijekom bavljenja djelatnošću iznajmljivanja mogu vam služiti i kao solidan izvor primanja u mirovini, te ih možete ostaviti u nasljedstvo potomcima.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here