turizam u hrvatskoj

Često se dogodi da gost slučajno ili pak namjerno ostavi neku od svojih privatnih stvari u apartmanu, a iznajmljivač to primijeti tek nakon što gost ode. Ako se radi o dragocjenostima, u većini slučajeva gost će vas kontaktirati odmah, no zna se dogoditi da iz nekog razloga ne uspijevate stupiti u kontakt s njim pa smo vam odlučili pružiti odgovore na pitanja poput što učiniti pri nalasku stvari, kao i koliko dugo ste ih dužni čuvati.

Što napraviti kada pronađete neku ostavljenu/zaboravljenu stvar?

Čim primijetite da je gostu nešto ostalo, najbolje bi bilo odmah ga kontaktirati kako biste dogovorili način na koji da određena stvar bude vraćena, odnosno poslana. Neki gosti će tražiti da im se predmet pošalje poštom i sasvim bi bilo korektno da gost podmiri troškove poštarine ako se radi o većim iznosima.

iznajmljivanje apartmana

Naravno, ako je riječ o nekom sitnom iznosu, bilo bi poželjno da učinite gostu uslugu i pošaljete predmet o svom trošku. Na taj će način gost dobiti još jedan pozitivni dojam o vama i možda se poželi vratiti.

Dogode se i situacije u kojima gost kaže kako je nešto namjerno ostavio te da mu to više ne treba. U tom slučaju imate pravo s predmetom učiniti što god želite. Baciti ga ili zadržati za sebe. Svakako bi bilo dobro da gost e-mailom potvrdi tu izjavu kako biste za svaki slučaj imali pisani dokaz.

Koliko dugo je iznajmljivač dužan čuvati ostavljene/zaboravljene stvari?

Ako se gost ne javlja i niste na nijedan način u mogućnosti stupiti u kontakt s njim, izgubljene stvari ste dužni čuvati godinu dana od njegova odlaska iz smještaja. Iako ćete možda kada prođe pola godine pomisliti kako bi se gost dosad javio da se mislio javiti, nipošto ne bacajte stvari. Ne radi se o izmišljenom pravilu o godini dana već o zakonom propisanom pravilu u Posebnim uzancama u ugostiteljstvu koje možete pročitati OVDJE. (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/1995_03_16_302.html)

Što kada gost zaboravi neku dragocjenu i skupu stvar?

Ako je riječ o nekom skupocjenom nakitu, mobitelu ili satu koji je primjerice pronađen iza ormara, kako biti siguran je li predmet ostao zadnjim ili pak predzadnjim gostima? U takvom slučaju, kad kontaktirate gosta najprije ga tražite da opiše izgubljeni predmet. Nikada ga nemojte prvi opisivati. Sasvim je dovoljno reći da je izgubljena ogrlica, a gosta pustiti da opiše detalje kako ne bi došlo do otuđivanja.

Preporučujemo: Što kao iznajmljivač morate imati kako vas ne bi kaznila inspekcija?
Preporučujemo: 10 odličnih savjeta za uređenje apartmana
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati

Ako se radi o mobitelu, pokušajte ga upaliti ili otključati ako ima lozinku. Ako uspijete, uđite u zadnje pozive i nazovite nekog od posljednjih ljudi koje je gost kontaktirao. Hoćete li nazvati sa tog ili pak svog mobitela, to prepuštamo vama.

Jedna od pomalo nezgodnih situacija je situacija u kojoj ćete pronaći novac. Ovdje osobito treba paziti kod kontaktiranja gosta. Prilikom kontaktiranja ni u kom slučaju ne spominjite iznos. Na vama je samo da pitate gosta je li mu ostao neki novac, koliko je ostalo i eventualno sjeća li se gdje ga je ostavio.

Kad je u pitanju novac, naročito treba biti oprezan jer ipak to je jedna od stvari koja bi najlakše mogla biti otuđena. Dok ne budete u potpunosti sigurni tko je vlasnik ostavljenog novca, ne zalijećite se i ne šaljite ga nikome. Naravno, na kraju se može ispostaviti i da je novac napojnica za vas.

Ako pronađete neku sitnicu i ne baš tako vrijednu stvar poput kupaćeg kostima, ručnika i slično, možete gostu opisati predmet kako bi se i on sam mogao sjetiti o čemu se radi. Ljudi često ni ne primijete da im nedostaje predmet koji nema baš veliku vrijednost. Takve predmete slobodno možete opisati jer vjerojatno nitko tko je imao mogućnost da si priušti odmor neće imati potrebu “zaplijeniti” tuđi ručnik.

izgubljeno nađeno

Između ostalog, ponekad će gostu ostati neki predmet koji će se vama činiti skroz bezvezan i nepotreban poput privjeska za ključeve ili kemijske olovke pa ćete ga “na svoju ruku” odlučiti baciti. Opet ćemo ponoviti – nipošto ne bacajte stvari.

Obična kemijska olovka koja nema nikakvu novčanu vrijednost nekom gostu može značiti puno jer ju je dobio na poklon od drage osobe, stoga taj predmet dobiva na sentimentalnoj vrijednosti. Bacite li takvo što, situaciju ne možete popraviti ni da kupite cijelu pernicu punu kemijskih olovki. Dakle, svaki predmet pohranite na sigurno mjesto dok ne kontaktirate gosta.

Što učiniti sa ostavljenom hranom i pićem?

Često će se iznajmljivač nakon odlaska gosta susresti s hladnjakom prepunim hrane. Isto tako, nije rijetkost pronaći punu vitrinu grickalica i slatkiša. Može se dogoditi i da ostane puna vrećica hrane za koju će se možda činiti da je zaista zaboravljena. No je li iznajmljivač dužan kontaktirati gosta i kada je riječ o zaboravljenim namirnicama? Pravilo o ovakvoj situaciji nećete imati gdje pročitati, situacija je prepuštena vama na volju.

Naravno da nećete zvati gosta zbog ostavljenog mlijeka, jogurta i ostalih namirnica u frižideru. Sasvim je logično da su te namirnice ostavljene namjerno. No ako zaista uočite vrećicu punu hrane za koju vam se čini da ju je gost možda pripremio za putovanje, možete ga kontaktirati ako to uočite neposredno nakon njegovog odlaska dok još nije daleko otišao. Prođe li izvjestan period, naravno da to nećete učiniti.

Ako u apartmanu pronađete bocu vina, viskija ili nekog drugog alkoholnog pića, naročito ako je riječ o kvalitetnijem i skupljem piću, bilo bi poželjno kontaktirati gosta. Vrlo vjerojatno će se ispostaviti da je ta boca poklon za vas, no ako niste sigurni za svaki slučaj ipak nazovite gosta. Bit ćete mirni i znat ćete da ste postupili fer i korektno, a osim toga tom mu se prilikom možete i zahvaliti na poklonu.

Ostavljeni predmet kao test

Ako vam se neki pronađeni predmet baš svidi i pomislite kako biste ga mogli zadržati za sebe i ne kontaktirati gosta jer pretpostavljate da on to nije ni primijetio budući da se nije javio – ne dajte se prevariti. Ponekad se zna dogoditi da gost iz nekog razloga ostavi određeni predmet kako bi vas testirao.

turizam

 

Da, iako je to rijetkost, ipak zaista postoje gosti koji će vam napraviti ovakvo nešto. Cilj ovog čina je uglavnom dokaz povjerenja. Gost se želi uvjeriti u iskrenost domaćina i steći  povjerenje, pogotovo ako je iz nekog razloga sumnjao da je domaćin poštena osoba. Ako iznajmljivač ne padne na testu, gost će se odlučiti vratiti i iduće godine. Vjerujemo da nijednom iznajmljivaču nije u interesu da padne na ovom testu, prema tome ne dozvolite da jedan od vaših stalnih gostiju izgubi povjerenje u vas i bude razočaran.

 

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here