26/04/2024
Početna ZA IZNAJMLJIVAČE Savjeti Oglašavanje smještaja na internetu: vodič za iznajmljivače

Oglašavanje smještaja na internetu: vodič za iznajmljivače

7335
oglašavanje smještaja

Turističkim tržištem dominira oglašavanje smještaja na internetu te postoje dva osnovna načina takvog oglašavanja: s plaćanjem provizije, ali bez članarine, te s plaćanjem članarine, no bez provizije. Mnogi se pitaju za koji se od ovih modela internetskog oglašavanja apartmana i drugih objekata odlučiti? Koji su online servisi i web-stranice najbolje za oglašavanje smještaja? Predstavljamo vam kratki informativni vodič za iznajmljivače s nekoliko najpopularnijih solucija za online oglašavanje smještaja.

Booking.com

Booking.com je jedan od najpoznatijih svjetskih online servisa za oglašavanje smještaja za odmor. Osnovan je 1996. godine, no globalnu popularnost stekao je 2005. kada ga je kupila američka tvrtka Priceline. Booking.com ima oko milijun registriranih objekata (od toga oko 40.000 iz Hrvatske) te više od 30 milijuna jedinstvenih posjetitelja mjesečno. Ovaj servis posluje na temelju provizije koja iznosi 15% na cjelokupni iznos rezervacije.

oglašavanje apartmana

Putem ovog servisa svoj smještaj možete iznajmiti bilo kome na svijetu jer mnogi korisnici iz cijelog svijeta istražuju ponudu smještaja u nekoj destinaciji upravo na ovaj način.

“Problem” s Booking.com servisom je u tome što nakon prve godine korištenja traži od iznajmljivača da jedan apartman ustupi samo njima, bez garancije da će se isti napuniti gostima. Stoga oglašavanje na Booking.comu i nije najbolje rješenje za one koji imaju “samo” 1-2 apartmana.

Airbnb

Airbnb je naziv dobio prema dvojici cimera koji su zbog novčanih problema odlučili iznajmiti svoje zračne madrace. Naime, nakon što su se doselili u San Francisco, Joe Gebbia i Brian Chesky ostali su bez novaca te kako bi nešto zaradili, napravili su improvizirani bed & breakfast smještaj na način da su u svoj dnevni boravak postavili 3 zračna madraca te gostima ponudili spavanje i doručak. Takozvani “Zračni bed & breakfast” pokazao se kao odličan start up te su danas njih dvojica vlasnici jednog od najpopularnijeg servisa za iznajmljivanje smještaja na cijelome svijetu.

Na Airbnb-u se trenutno nalazi preko 800 000 privatnih smještajnih objekata u u 192 države. Današnja vrijednost ovog servisa procjenjuje se na oko 15 milijardi dolara.

Airbnb uzima proviziju iznajmljivačima u iznosu od 3 % te 6 do 12 % provizije gostu. Ovaj servis uglavnom koristi mlađa populacija koja želi u što kraćem vremenu posjetiti što više destinacija.

oglašavanje smještaja

Oglašavanje smještaja preko agencije

Oglašavanje smještaja preko turističke agencije obično se isplati jer većina agencija uzima manju proviziju od npr. Booking.coma. Osim toga, agencije pružaju puno veću sigurnost i gostu i iznajmljivaču. Gosti točno znaju gdje dolaze, kako sve izgleda, što mogu očekivati, a u slučaju potrebe mogu reagirati i zatražiti pomoć; isto tako i iznajmljivač ako ima bilo kakvih problema s gostima.

Agencije obično imaju svoje portale orijentirane prema specifičnim stranim tržištima putem kojih oglašavaju smještaj iznajmljivača s kojima surađuju te na taj način privlače goste.

oglašavanje smještaja

Mnogi iznajmljivači smještaja kombiniraju velike servise za iznajmljivanje kao što su Booking.com i Airbnb te oglašavanje preko hrvatskih agencija. Ipak, kapaciteti iznajmljivača bolje će biti popunjeni u slučaju kada surađuju samo s agencijama. Razlog je u tome što ako iznajmljivač već radi s Booking.com-om i Airbnb-om, agenciji je puno teže popuniti “rupe” koje nastaju u iznajmljivačevom kalendaru popunjenosti. Booking.com u većini slučajeva šalje goste na dan ili dva, a agencija uglavnom na tjedan ili dva. Oglašavanjem na agencijskim portalima iznajmljivačevi kapaciteti se obično automatski oglašavaju i na velikom broju jakih partnerskih portala kao što su već spomenuti Booking.com, Homeaway.com, Fewo-direkt.de, Atraveo.de… stoga nema potrebe da vi kao iznajmljivač na svoju ruku paralelno oglašavate svoje smještajne kapacitete ako već surađujete s renomiranom turističkom agencijom.

Oglašavanje smještaja bez provizije

Kao što smo u uvodu spomenuli, postoji i mogućnost oglašavanja smještaja bez provizije, ali s plaćanjem članarine. Takav je servis npr. http://www.ferienhausmiete.de koji je popularan za oglašavanje apartmana na njemačkom govornom području. Registracija objekta košta 7 eura mjesečno, a za svaki idući objekt plaća se 5 eura mjesečno. Ipak, na ovom portalu oglašava se samo par tisuća smještajnih objekata iz Hrvatske.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here