investicije u turizam

Izvještaj Global tourism locations of the future 2017/2018, u organizaciji fDi Magazinea (vlasnik mu je poznati Financial Times), smjestio je Hrvatsku na visoko sedmo mjesto destinacija s najvećim potencijalom za turističke investicije, i to među čak 43 svjetske turističke destinacije. Zanimljivo je da je prema tom izvještaju Hrvatska bolja od Luxembourga, ali je lošija od Grčke ili Crne Gore koji su na 4. odnosno 5. mjestu.

hrvatski turizam

Svejedno, 7. mjesto na svijetu u tolikoj konkurenciji još je jedan od pokazatelja prepoznatljivosti rasta i uspjeha hrvatskoga turizma. Tu također treba spomenuti i da je Hrvatska dobila posebno priznanje pod nazivom Editor’s Choice Awards. To se priznanje odnosi na činjenicu da je Hrvatska jedna od zemalja s najvećim napretkom kad je u pitanju unaprjeđenje turističke infrastrukture i smještaja, te porast investiranja u obnovu i izgradnju hotela, kao i kruzing segment nautičkog turizma. Također, Hrvatska je posebno istaknuta kao sve poznatija destinacija filmskog turizma.

Inače u ovoj se godini u hrvatskome turizmu očekuje 15 posto više investicija nego prošle 2017. godine, odnosno oko 940 milijuna eura. To je čak 40 posto nego primjerice 2016. godine! Po tome se vidi da su i domaći i strani ulagači prepoznali Hrvatsku i hrvatski turizam kao sjajno mjesto za ulaganja koja će se zacijelo isplatiti jer Hrvatska postaje sve popularnija turistička destinacija.

Najveći ulagači u hrvatski turizam su domaće i strane tvrtke koje će investirati oko 628 milijuna eura u razne turističke projekte. Nakon njih slijedi javni sektor, tj. županije, gradovi i općine koji će investirati preko 311 milijuna eura. Očekivane investicije od strane privatnog sektora odnose se na ulaganja u hotele, kampove i ostale vrste smještajnih objekata, kao i razne sadržaje i turističke atrakcije. Investicije u javni sektor ponajviše uključuju ulaganje u centre za posjetitelje, plaže, šetnice i slično.

Osim velikih ulagača, sve je više i malih investitora koji uz obalu grade manje zgrade, kuće za odmor i stambeno-turističke komplekse gdje će se dio prostora iznajmljivati turistima, a dio iznajmiti u obliku poslovnih prostora odnosno prodati kupcima za stalan boravak i življenje.

Uz visoku stopu rasta, hrvatski turizam, pa tako i iznajmljivači apartmana, soba, vila i kuća za odmor ne moraju se bojati za budućnost. Jedino je važno da se hrvatska turistička strategija pozicionira u smjeru održivog turizma kojeg će pratiti održivost infrastrukture, kvaliteta i sadržajnost ponude, a ne masovnost i niska cijena.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here