S povećanjem ponude turističkog smještaja – procjenjuje se da u Hrvatskoj danas postoji oko 80.000 privatnih iznajmljivača – neminovno jača konkurencija koja nastoji što više udovoljiti gostima. Svi se dakle trude imati što zadovoljnije i sretnije goste te ostvariti dobre recenzije i preporuke.
Što možete učiniti da i vaši gosti budu zadovoljni te da dobijete odlične recenzije? U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Najlakše vam je da zamislite da ste taj gost – vi. Zamislite da ste vi došli kod sebe na odmor iz neke npr. strane zemlje – što bi vas smetalo kod vas samih? Neljubaznost, nepristojnost, cijene koje ne odgovaraju obećanoj kvaliteti ili nešto četvrto?
Kada jasno sagledate u čemu griješite, ispravite te pogreške i pokušajte biti što bolji i ugodniji domaćin. Ne morate, naravno, ispunjavati sve hirove i prohtjeve koje možda neki gosti od vas zahtijevaju, no morate imati barem minimum profesionalnog i korektnog odnosa prema svojim gostima. Izderavanje na goste, namršteno lice, neljubazan ton glasa… neće vas odvesti nigdje.
Ljubaznost kao ključna osobina
Biti kvalitetan domaćin često nije ni jednostavno ni lako, no nažalost postoji nemali broj iznajmljivača apartmana koji se oko toga vrlo malo ili nimalo trude. Oni svoje goste vide kao nekakvu robu, sirovinu, koja im puni smještaj i donosi eure. Jedva čekaju da odu i strepe hoće li im potrošiti previše sapuna, struje, vode, ostaviti na tapetu mokre ručnike, zaprljati podove i zidove…
Nemojte misliti da gosti ne osjećaju s kakvim stavom ih dočekujete i kako im se obraćate. Čak i ako pokušavate površno glumiti gostoprimstvo dok u sebi zapravo imate potpuno suprotne misli, nećete puno toga postići. Jer onog trenutka kad gost stupi pod vaš krov, on s pravom očekuje da bude poštivan, ljubazno dočekan, da se prema njemu odnosite pristojno i kulturno…
Ljubaznost je ključna osobina svakog kvalitetnog domaćina. Čak i da imate teške i zahtjevne goste, puno više ćete postići ljubaznim pristupom i mirnim razgovorom nego ako imate “tanke živce” i brzo planete. Zapravo, najgore što vam se kao iznajmljivaču može dogoditi jest da dođete u sukob sa svojim gostima.
Kako trenutačno podići zadovoljstvo gostiju
Ipak, postoji jedna stvar koju današnji gosti cijene čak i više od ljubaznosti, a koja vam trenutačno može podići zadovoljstvo gostiju smještajem kojeg pružate. To je kvalitetan i brz internet. Gosti će vam prije oprostiti neljubaznost i negostoprimstvo, nego probleme s internetom. Ako slučajno nemate uveden internet u apartmanima ili je on loš, nestabilan i često se prekida, gosti će vam naprosto biti ljuti i razočarani. Naime, danas turisti sa sobom nose svoje laptope, tablete i, naravno, pametne telefone. Putem interneta dijele svoje dojmove s odmora, a neki gosti na odmoru čak rade i svoj posao preko npr. laptopa.
Zamislite da vam u apartman dođe nekakav menadžer ili poslovni čovjek koji ne može poslati važan e-mail ili fajl jer vam internet ne valja, odnosno više ne radi nego radi. Takav vam se nikad više neće vratiti, a vjerovatno će vam ostaviti jako lošu, tzv. kill recenziju.
Nemojte misliti da će strani gosti imati razumijevanja za loš, spor i nepouzdan internet koji pruža većina domaćih operatera. Hrvatska ima najlošiji internet u Europskoj uniji i stoga se morate svojski potruditi da pronađete operatera i ponudu koja će zadovoljiti očekivanja vaših gostiju.
I dok vam ne možemo preporučiti nijedan fiksni internet vodećih hrvatskih operatera jer s njima imamo uglavnom loša iskustva, možemo vam preporučiti Tele 2 pokućni internet. Riječ je o relativno novom proizvodu i sjajnom paketu gdje dobijete neograničeni 4G internet velikih brzina za samo 169 kn mjesečno. Prednost ove ponude ja ta što vam ne treba nikakva fiksna telefonska linija; sve što trebate jest uključiti mali router u strujnu utičnicu i to je to! Imate odličan i stabilan internet i WiFi s velikim brzinama, pod uvjetom da je vaše mjesto pokriveno 4G signalom (što možete provjeriti na Tele2 stranicama).
Također, pošto ovakav internet ne ovisi o nikakvoj telefonskoj liniji koju uopće i ne morate imati, možete ga lako prenositi iz jednog apartmana u drugi, iz jednog mjesta u drugo… Idealno za iznajmljivače apartmana!
Jer bilo bi nezgodno da potpišete ugovor za fiksni internet s nekim od domaćih operatera na 2 godine i onda nakon nekog vremena shvatite da vam je internet jako loš. Tada ćete, ako budete željeli raskinuti ugovor, morati platiti masnu kaznu za prijevremeni raskid ugovora.
Zato zaboravite fiksne internete, telefonske linije, parice i pozive telefonima za korisnike putem kojih ništa nećete riješiti. To je ionako stvar prošlosti. Budućnost je 4G internet kojim ćete biti zadovoljni i vi i vaši gosti!
Što još možete učiniti
Osim ljubaznosti i naravno – interneta, postoje još neke stvari kojima možete učiniti da vam se gosti osjećaju zadovoljno. Tako npr. uvijek vodite računa da vam apartman u stvarnosti izgleda jednako kvalitetno kao i na fotografijama. Nemojte koristiti PhotoShop ili neke optičke iluzije da svoje apartmane prikažete ljepšim nego što jesu!
Također, nemojte gostima dodatno naplaćivati neke usluge koje se podrazumijevaju, kao npr. korištenje parkinga, klima-uređaja ili ležaljki.
Kao što smo rekli, najlakše će vam biti ako zamislite da ste taj vaš gost – vi sami! Vidite sebe u njemu, napravite mu sve što biste napravili i samome sebi. Tako ćete se zacijelo ponašati maksimalno ljubazno, korektno i profesionalno što će vam donijeti dobre recenzije.