Tijekom prošle godine kineski turisti postali su br. 1 u svijetu po broju putovanja i potrošnji. Njihova turistička potrošnja iznosi više od 300 milijardi dolara te su tako premašili Amerikance i postali najznačajnija svjetska turistička nacija.

Tijekom ove, 2019. godine, prosječan Kinez je na svom putovanju dnevno trošio 715 eura, a kako je na putovanju u prosjeku 10 dana, to ukupno iznosi čak 7150 eura što je vrlo impresivna brojka.

Dakle, potpuno je pogrešna naša percepcija da su Kinezi turisti koji malo troše, traže niske cijene i samo se šeću gradskim trgovima bez da išta kupe.

Inače u Hrvatskoj već sada azijskih turista ima oko milijun godišnje. Znači, gostiju iz Kine, Japana, Južne Koreje i Tajvana ima primjerice jednako kao Talijana ili Poljaka, a značajno više nego Čeha. Od tih milijun azijskih gostiju ove godine, Kineza je bilo oko 250 tisuća.

Kineski gosti u hrvatskim apartmanima

No potražnja na azijskom tržištu za Hrvatskom neprestano raste. Časopis Travel&Leisure proglasio je Hrvatsku najpoželjnijom destinacijom za Kineze u prošloj godini, a prema prognozama, tijekom iduće 2020. godine u Hrvatsku će doputovati čak 600 tisuća kineskih turista. To je ogroman porast koji će svakako dobro doći hrvatskom turističkom tržištu na kojem stalno niču brojni novi apartmani i ostali smještaj.

Na ovo povećanje utječe i odlična turistička i ukupna gospodarska suradnja s kineskim tržištem, čemu je pridonijelo i otvaranje ureda HTZ-a i HGK u Šangaju. Osim toga Kinezi sve više investiraju u Hrvatsku, grade Pelješki most i sudjeluju u cijelom nizu drugih značajnih projekata.

Mnogi se domaći iznajmljivači još uvijek drže pomalo rezervirano kad su u pitanju gosti iz Kine, ponajprije zbog jezične barijere i kulturoloških razlika. No kineski su turisti pokretači industrije putovanja i sektora turizma u globalnim okvirima.

Uz treba biti svjestan činjenice da kinesko gospodarstvo neprestano raste. Tako se predviđa da će dvije trećine svjetske srednje klase do 2030. godine živjeti u Aziji. Tamo će se broj osoba srednje klase povećati pet puta, na 3,2 milijarde, te će to biti najveća skupina turističkih potrošača.

Srednja klasa ima vrlo solidne plaće i nakon što podmire temeljne životne potrebe, oni svoj zarađeni novac rado troše na putovanja, što je u nekada u Kini bio luksuz.

Najveći broj Kineza putuje individualno, njih čak 66%. Organizirane ture sve ih manje zanimaju.

Idealna prilika za produženje turističke sezone

Inače za Kineze ne postoji glavna sezona putovanja, a pogotovo nisu vezani za ljetno razdoblje. Oni naime putuju cijelu godinu, a posebno u vrijeme njihovih glavnih blagdana, kao što je kineska Nova godina u veljači, i Dan državnosti početkom listopada.

To su odlični termini za produženje naše turističke sezone i općenito za poboljšanje našeg turizma koji je uglavnom usredotočen na par ljetnih mjeseci.

Kako privući još više kineskih turista u Hrvatsku? Prije svega trebalo bi otvoriti direktne zrakoplovne linije iz Kine te ukinuti vize. Hrvatska zapravo ima sve što traže kineski turisti – ljepotu, bogatu povijest, kulturu, gostoprimstvo, more, gastronomiju…, osim izravnih avionskih letova.

Osim toga u Hrvatskoj je za Kineze problem i nedostatak prijevoda. Navodno od svih web-stranica koje se bave putovanjima u Hrvatskoj, samo njih dvije imaju kineske prijevode. Opisi hotelskog smještaja i apartmana kod nas u pravilu nisu prevedeni na kineski jezik, što će se vjerojatno uskoro trebati promijeniti ako želimo popuniti smještajne kapacitete gostima iz najutjecajnije svjetske turističke nacije.

iznajmljivanje apartmana

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here