Poliklinika Bagatin vodeća je hrvatska privatna poliklinika za estetsku kirurgiju, dermatologiju, stomatologiju i kozmetologiju. Tijekom više od 20 godina postojanja postali su sinonim za kvalitetu usluge koja prati svjetske standarde, kao i omiljena destinacija za ljepotu, kako domaćih tako i mnogih inozemnih klijenata i pacijenata. Upravo to je bio povod za naš razgovor s ravnateljem Poliklinike Bagatin, gospodinom Ognjenom Bagatinom koji je jedan od inicijatora i pokretača zdravstvenog, odnosno medicinskog turizma u Hrvatskoj. Ujedno, jedan je od lidera u podizanju svijesti u svijetu o Hrvatskoj kao novoj destinaciji zdravstvenog turizma.

Ulovili smo ga između dva vrlo važna svjetska eventa, HTI Conference i IMTJ Summita, vodećeg događaja u industriji turizma i zdravstva koji će se održati u Grčkoj, a Poliklinika Bagatin ove je godine jedan od zlatnih sponzora.

Kakvi su trendovi vezano uz zdravstveni turizam, dolazi li u Hrvatsku u tom smislu više korisnika nego prijašnjih godina?

Zdravstveni turizam je u svijetu postao jedan od najprepoznatljivih oblika putovanja. Tržište medicinskog i zdravstvenog turizma ima značajan potencijal za dugoročno održivi rast i razvoj koji može omogućiti da se turistička sezona produži na sva godišnja doba. Turizam u Hrvatskoj trenutno ostvaruje najveći udio u BDP-u s visokih 19% unutar kojih je tek oko 300 milijuna eura, odnosno 3%, prihodovao zdravstveni turizam. Hrvatska turistička  industrija može očekivati veće prihode kroz bolju iskorištenost kapaciteta vrhunskih hotela, wellnessa i lječilišta, ali i naših bolnica, poliklinika i ordinacija koje po kvaliteti usluga, osposobljenosti zdravstvenog osoblja i korištenju modernih tehnologija prate svjetske standarde.

Potencijal zdravstvenog turizma prepoznat je unutar Strategije razvoja turizma RH do 2020. godine koji je predstavljen kao ključni dokument s naglaskom na važnost ubrzanog razvoja zdravstvenog turizma u Hrvatskoj, posebice u kontinentalnom dijelu Lijepe Naše. Iz perspektive Poliklinike Bagatin vidljiv je porast u broju inozemnih klijenata kroz promet koji se povećao za visokih 51 %. S ponosom možemo reći kako smo u 2017. godini imali klijente iz čak 33 različite države i sa svih kontinenata.

Što korisnike zdravstvenog turizma u Hrvatskoj oduševljava, a što im smeta? 

Najčešći motiv za odlazak na ovu vrstu putovanja je razlika u cijenama medicinskih usluga između emitivne i receptivne zemlje uz kombinaciju odmora i razonode. U situacijama kada su liste čekanja u emitivnoj državi preduge ili zdravstveno osiguranje pokriva samo najosnovnije usluge, ukoliko ne postoji tehnologija i kadrovi osposobljeni za pružanje složenijih usluga, medicinski turizam je najbolja opcija za adekvatnu medicinsku pomoć po prihvatljivoj cijeni. A tu se Hrvatska nameće kao idealan izbor.

Razina stručnosti medicinskog kadra kontinuirano se procjenjuje na izrazito visokoj razini, ne samo u našoj Poliklinici, već i u brojnim partnerskim klinikama i bolnicama. Naša je zemlja izrazito uspješna u pogledu turizma iako je ponekad povezuju s negativnim konotacijama u smislu nerazvijenosti, nestabilnosti i nesigurnosti. Velika je većina turista iznenađena razinom sigurnosti koju nalaze u ovom kutku svijeta, posebice kada uzmemo u obzir nemire i nestabilnu geopolitičku situaciju s kojom su se u posljednje vrijeme susreli giganti medicinskog turizma.

Ono što možemo reći iz perspektive Poliklinike Bagatin jest da je naš cilj pružiti svim našim klijentima najviši standard medicinske usluge koristeći najmodernije tehnologije uz podršku našeg visoko specijaliziranog i educiranog osoblja. Klijent je uvijek na prvom mjestu! Korisnicima medicinskog turizma, odnosno našim inozemnim klijentima, nudimo prilagođeni paket usluga koji uključuje pomoć pri rezervaciji avionskih karata i pronalaska smještaja, transfere od i do aerodroma, te podršku našeg tima iz odjela za medicinski turizam koji je na raspolaganju pacijentu tijekom njegova boravka u Zagrebu i Hrvatskoj.

poliklinika Bagatin slika

Interne procedure u Poliklinici su razrađene do posljednjeg detalja kako bismo svim našim klijentima pružili individualan i cjelovit pristup na razini hotela s 5 zvjezdica. Dio našeg standarda uključuje i odgovor unutar 24 sata od primanja upita i to bez iznimaka. U cijeli proces uključujemo i telemedicinu, odnosno Skype konzultacije ili telefonski razgovor s doktorom koji će pacijentu pobliže objasniti plan terapije, ali i kako bismo mogli što bolje pratiti oporavak naših inozemnih klijenata. Ono što pacijenti cijene je i transparentnost svih naših cijena i informacija na webu i to na nekoliko jezika, kao i našu organiziranost i fleksibilnost.

Maksimalno se trudimo prilagoditi klijentima i organizirati sve na vrijeme kako bi već prilikom prvog posjeta Poliklinici uspjeli odraditi što više mogu. Cijeli se tim educira na mjesečnoj bazi u segmentu uslužnosti kako bi pružili što bolji osjećaj našim internacionalnim klijentima. Uslužnost i vrhunska usluga na svim stanicama putovanja klijenata, od odjela medicinskog turizma, marketinga, call centra, recepcije pa do doktora i sestara, su neizostavne stavke. Naši nam se klijenti vraćaju i to je najbolji marketing koji možete imati.

Koje su po vama najveće prepreke za razvoj zdravstvenog turizma u Hrvatskoj? 

Uspješan razvoj turizma pretpostavlja kvalitetan razvojni plan ili strategiju koja je fleksibilna i temeljita. S obzirom na nedostatak statističkog praćenja, što poslovanja što zadovoljstva korisnika usluga zdravstvenog turizma, logičan je i nedostatak informacija za efikasno vođenje politike u tom području, jednako kao i procjena konkurentnosti proizvoda koji nudimo na međunarodnoj razini. Upravo ovaj nedostatak statističkih pokazatelja bitno otežava donošenje razvojnih odluka, a sukladno tome i upravljanje razvojnim procesom zdravstvenog turizma. Nedostaje financijska pomoć od strane države jer su trenutna sredstva alocirana za razvoj ove grane turizma jako mala.

Jedan od najvećih izazova je činjenica da mi još nismo etablirana destinacija za zdravstveni turizam te ga moramo dodatno razvijati i učiniti ga globalno konkurentnim pružajući zaokružen turistički proizvod. To nam je omogućeno izmjenom zakona o pružanju usluga u turizmu; pružateljima zdravstvenih usluga bez dodatnog administriranja, registriranja poduzeća, trgovačkih društava omogućava se neposredno pružanje usluga (ponuda paketa) koje, uz njihove zdravstvene usluge,  uključuju i usluge puta, smještaja te dodatne aktivnosti.

Alociranjem sredstava za oglašavanje i brendiranje Hrvatske kao zdravstvene destinacije, pozicionirali bismo Hrvatsku kao top destinaciju za zdravstveni turizam i time bismo pomogli privatnim klinikama koje se već oglašavaju u inozemstvu da njihov novac vrijedi više. Pomak je vidljiv, alocirana su sredstva primarno za oglašavanje te se nadam da će budžeti za oglašavanje biti veći s vremenom koje je pred nama. Kada se poveća i broj klijenata, doći će i veće investicije koje direktno utječu na rast BDP-a jer zdravstveni turizam može i mora biti jedan od glavnih generatora prihoda, investicija i rasta u Hrvatskoj.

Kakva je budućnost zdravstvenog turizma u svijetu i Hrvatskoj?

Zdravstveni turizam predstavlja kompleksan turistički proizvod koji na svjetskoj razini pokazuje iznadprosječne godišnje stope rasta i obuhvaća veliki broj specijaliziranih sadržaja i usluga koji se nude na putovanjima motiviranim potrebom za unaprjeđenjem zdravlja i poboljšanjem kvalitete života. Međutim, ne možemo dovoljno naglasiti ulogu privatnog i javnog sektora i činjenicu da trebamo podršku ključnih javnih i državnih institucija za sve velike inicijative i projekte koji će konačno dovesti do bržeg razvoja zdravstvenog turizma u Hrvatskoj. Zakonske odredbe koje uključuju strateške i poslovno prihvatljive vizne režime, oporezivanje i ulaganja u infrastrukturu, pridonose sve većem rastu zdravstvenog turizma.

Hrvatska turistička zajednica prošle je godine predstavila novu web-stranicu za zdravstveni turizam koja povezuje inicijative privatnog i javnog sektora s našim potencijalnim inozemnim klijentima. Trenutno smo regionalno poznati po dentalnim uslugama i na tome trebamo raditi jer je put već napravljen, a uz to pozicionirati Hrvatsku kao odličnu zdravstvenu/medicinsku destinaciju za sve ostale grane zdravstva i medicine.

Mi možemo ponuditi jednako dobru uslugu i standarde na razini onih svjetskih. Prema nekim izračunima i prognozama, koje je potvrdio i naš ministar turizma Gari Cappelli, hrvatska turistička industrija može očekivati milijardu eura prihoda iz ove grane turizma, 350 milijuna eura ulaganja i oko 2.000 dodatnih radnih mjesta tako da smo vrlo optimistični kada je riječ o budućnosti medicinskog i zdravstvenog turizma u Hrvatskoj.

Imate li planove za širenjem svoje ponude i mreže svojih usluga?

Poliklinika Bagatin nastavlja svoj rast i razvoj u područjima koje imamo. Radimo na proširenju našeg kirurškog tima i zapošljavanju novih plastičnih kirurga zbog velike potražnje i snage koju naš brand ima na domaćem i inozemnom tržištu. Jednako tako, radimo na proširenju naših odjela dermatologije i stomatologije koje uključuje povećanje broja ordinacija, zapošljavanje specijalista ortodoncije te otvaranje nove lokacije Poliklinike Bagatin i to u srcu Dalmacije, gradu Splitu gdje će ove dvije specijalnosti igrati glavnu ulogu. Proglašeni smo za jedno od najbrže rastućih malih i srednjih poduzeća u medicinskom sektoru u regiji prema Deloitteu, a naš brzorastući tim danas broji gotovo 90 zaposlenika i nastavljamo i dalje ovim tempom.

Budući da svake godine educiramo više od 200 estetskih praktičara i sigurno smo jedni od vodećih u regiji na tom polju, naš je plan organizacija velikih međunarodnih događaja i konferencija za estetiku i antiaging. Sve to činimo s ciljem privlačenja velikog broja doktora i specijalista iz cijelog svijeta kako bi oni učili od nas, ali i mi od njih. Kontinuirana edukacija je temelj i osnova naše korporativne kulture.

Stjecanje međunarodne akreditacije od strane jedne od vodećih akreditacijskih kuća u svijetu naš je sljedeći korak jer se time podiže standard kvalitete i kredibilitet na tržištu, te nam olakšava privlačenje internacionalnih pacijenata i klijenata u Polikliniku. Kontinuirano pratimo pojavu novih materijala, tehnologija i tehnika na tržištu i težimo njihovom implementiranju unutar naše ponude. Danas se ponosimo našim dental centrom koji je najmoderniji u regiji te našim laser centrom sa 9 lasera koje koristimo kroz sva četiri odjela unutar kojih trenutno imamo 253 različite usluge s tendencijom njihova povećanja.



Poliklinika Bagatin je broj 1 poliklinika u Hrvatskoj! 
Kontakt:

Telefon: +385 1 46 10 225
E-mail: info@poliklinikabagatin.hr
Web-stranica: http://www.poliklinikabagatin.hr

 

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here