kategorizacija apartmana

Kategorizacija apartmana odnosi se na to koju vrstu usluga nudite s obzirom na iznajmljivanje smještaja. To mogu biti sljedeće kategorije: iznajmljivanje soba, iznajmljivanje apartmana, iznajmljivanje studio apartmana, iznajmljivanje kuće za odmor te broj zvjezdica koje ste dobili rješenjem na osnovu kategorizacije.

Kategorizacija apartmana je neophodna kako biste svoj smještaj legalno iznajmljivali. Zahtjev za kategorizacijom trebate podnijeti Uredu državne uprave u vašoj županiji (Služba za gospodarstvo / Odjel za turizam).

Kategorizacija apartmana – potrebni dokumenti

Kako kategorizirati apartmane? Najprije dakle trebate ispuniti već spomenuti zahtjev za izdavanje rješenja o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu. Obrazac zahtjeva zatražite od Ureda državne uprave u vašoj županiji (ovdje je primjer takvog obrasca za Splitsko-dalmatinsku županiju za građane – iznajmljivače). Pošto je za svaku županiju obrazac različit, do obrasca možete doći ili da fizički odete u Ured državne uprave u vašoj županiji, ili da npr. guglate “Ured državne uprave istarska županija kategorizacija apartmana” te da sami pronađete i skinete željeni obrazac.

Nakon što ste ispunili zahtjev, trebat ćete prikupiti i sljedeće dokumente:

1. Dokaz o državljanstvu države članice EU (preslik osobne iskaznice / putovnice)

2. Dokaz o vlasništvu objekta ili vlasništvu zemljišta za kamp
a) Izvadak iz zemljišne knjige
b) Pisana suglasnost suvlasnika objekta (ako ima više vlasnika)
c) Pisana suglasnost vlasnika objekta (ako zahtjev predaje član obitelji koji nije vlasnik)

3. Dokaz o uporabljivosti građevine – objekta u kojem će se pružati usluge sukladno Zakonu o gradnji (Narodne novine broj 153/13)

4. Dokaz o uplaćenoj upravnoj pristojbi plaćenu u državnim biljezima ili elektroničkim putem u iznosu od 70,00 kuna

Te dokumente trebate predati u Ured državne uprave u vašoj županiji te ćete, ako je sve u redu, dobiti rješenje o kategorizaciji. Nakon što ste dobili rješenje, tad se s njim morate prijaviti u nadležnu policijsku postaju, poreznu ispostavu, kao i turističku zajednicu.

Zahtjev za kategorizaciju soba i apartmana za obrtnike i trgovačka društva ponešto je drugačiji od zahtjeva za kategorizaciju za građane. Primjer takvog zahtjeva možete vidjeti ovdje.

Ploča za kategorizaciju apartmana

Imajte na umu da ćete također trebati kupiti standardnu ploču za kategorizaciju apartmana na kojoj se prikazuje koju vrstu usluge nudite te broj zvjezdica koje ste dobili rješenjem o kategorizaciji apartmana. Ploče trebate naručiti samo od proizvođača koji za to imaju suglasnost Ministarstva turizma.

kategorizacija apartmana

 

13 komentara

  1. Poštovani, kao novi (skorašnji) iznajmljivač čitam Vaš koristan i pregledan članak o kategorizaciji, no ostajem zbunjen jer ispada da se rješenje dobiva na temelju predanih dokumenata (“Te dokumente trebate predati u Ured državne uprave u vašoj županiji te ćete, ako je sve u redu, dobiti rješenje o kategorizaciji.”). Tko određuje koliko zvjezdica dobivamo? Ne dolazi li neka službena osoba i ocjenjuje stanje?

  2. Baš sam pročitao članak jer i mene zanima šta trebam napraviti da bi mi se objekt koji bi iznajmljivao imao čiste papire.. I za te zvjezdice, kategorizacija itd.nije ništa objasnio osim masu papira a to šta ti govoriš slažem se, pa valjda treba neko doći procijeniti objekt.. Ako ti jesi molim da odgovoriš kako to ide.. Hvala

    • Da kada predate sve papire u ured nakon nekog vremena vam izlazi na teren ovlastena odoba pregleda objekat i kaze za koliko je taj objekat zvijezdica i dobivate rjesenje postom

  3. Odgovor za Svjetlana i Franka.
    1. Trebate podnijeti sve te papire u Službu za gospodarstvo/odjel za turizam u svojoj županiji.
    2. Nakon toga djelatnici odjela za turizam izlaze na teren i pregledavaju vaš aparmtan/kuću/sobu i dodijeljuju vam Rješenje o kategorizaciji objekta. (zakonski rok za izlazak djelatnika na pregled vašeg apartmana je 30 dana)
    3. U tom Rješenju vam piše koliko zvjezidica ste dobili i za koliko osoba smijete iznajmljivati vaš objekt. Također u tom rješenju vam piše da ste obavezni kupiti onu plavu pločicu koju trebate istaknuti na vašem objektu. Točno vam piše gdje ju kupiti te koliko ju morate platiti.
    4. Nakon što dobijete pločicu, uzmete bušilicu zabušite rupe, staviti tiple i zavidate pločicu sa šarafcigerom.
    5. Nakon što ste prošli korake od 1 do 4, tek onda postajete legalan iznajmljivač i tek tada možete oglašavati svoj smještaj.

  4. Poštovani, želim ove godine sa 31.12.18. prestati iznajmljivati apartman. Što trebam poduzeti? Da li mogu zatražiti rješenje o prestanku iznajmljivanja preko interneta i na koji e-mail?
    Molim odgovor, hvala

  5. Molim vas! Imam poslovni prostor, tj lokal koji vise ne radi te bi htjeo napraviti apartman. Pitanje je dali moze ostati p.p. ili mora u prenamjenu u stanbeni prostor? Hvala

  6. Imala sam rješenje i kategorizaciju za iznajmljivanje apartmana koju smo povukli na dvije godine, što je potrebno da bi se ponovno aktiviralo rješenje o iznajmljivanju? Hvala

  7. Postovani,
    Zelja mi je otvoriti apartman u obiteljskoj kuci. Vlasnica sam 5/6 kuce, kao i moja sestra. 1/6 kuce pripada trecoj osobi. Da li za otvaranje apartmana je potrebna suglasnost trece osobe tj. vlasnika 1/6?
    Lokacija Pula/Istra.
    Hvala.

  8. Pozdrav
    Dali za 5* kuće za odmor svaka spavača soba mora imati svoju vlastitu kupaonicu i mora li ta kupaonica biti veličine 6 metara kvadratnih?

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here