PODIJELI

Svi iznajmljivači apartmana koji samostalno oglašavaju smještaj i komuniciraju s gostima trebali bi se držati nekoliko osnovnih pravila komunikacije i ponašanja. Danas na tržište iznajmljivanja apartmana ulaze osobe različitih životnih dobi, razine obrazovanja te psiholoških profila te je jasno da se svi u tome ne snalaze podjednako. Mnogi misle da je iznajmljivanje apartmana “laka lova”, odnosno dovoljno je samo imati i oglasiti apartman i on će se smjesta napuniti. Ipak, praksa je često drugačija. Činjenica je da se brojni iznajmljivači susreću s problemima, a oni se uglavnom temelje na lošoj komunikaciji.

Zašto mi iznajmljivanje apartmana ide loše?

I dok je istina da mnogi iznajmljivači apartmana svake sezone zarade pristojan novac, postoji i dobar broj onih koji zarade vrlo malo ili ništa. Bez obzira što imaju prostran i sređen apartman, neki ga jednostavno ne uspijevaju napuniti gostima.

Najčešći je problem zapravo nepoznavanje jezika i slaba informatička pismenost. Mnogi iznajmljivači, pogotovo oni nešto stariji, ponekad tvrdoglavo odbijaju surađivati s turističkom agencijom koja im može dovesti goste i napuniti apartmana, te se usput pobrinuti o svemu što je bitno kod iznajmljivanja. S druge strane, ti isti iznajmljivači informatički su nepismeni te ne govore ni jedan strani jezik.

Da biste samostalno napunili apartmane, treba znate gdje ih oglasiti, kako postaviti oglas, na koji način implementirati naplatu, prevesti opis apartmana na strani jezik itd. Iako to ne zvuči tako teško, dobar broj iznajmljivača to nije u stanju napraviti. Također, komunikacija s potencijalnim gostima zahtijeva poznavanje barem jednog stranog jezika, strpljenje i uljudnost te redovito provjeravanje poruka i e-mailova. Mnogi iznajmljivači za takvo što nemaju ni znanja ni vremena ni strpljenja. To su neki od razloga zašto mnogim iznajmljivačima iznajmljivanje apartmana ide loše.

Osim toga, čak i kad iznajmljivači zadovoljavaju sve navedene uvjete, većina ih ne poznaje temelje marketinške komunikacije. To u praksi znači da vaši odgovori gostima trebaju biti sažeti, brzi i korisni, a ton komunikacije treba prilagoditi svakom gostu pojedinačno. Marketing u turizmu uči se na fakultetima stoga nije riječ o nekoj tek usputnoj aktivnosti koju svatko može svladati “bez po muke”. Broj gostiju koji imate te njihovo zadovoljstvo svjedoči o tome koliko dobro poznajete i primjenjujete turistički marketing.

Pristojnost i ljubaznost – za mnoge nedostižan ideal

iznajmljivanje apartmana preko agencijeOsim poznavanja digitalnog/turističkog marketinga i stranih jezika, uspješan iznajmljivač prije svega bi trebao znati kako biti pristojan i ljubazan prema svojim gostima. Mnogim iznajmljivačima to je pak veliki problem. Autor ovog članka poznaje iznajmljivača koji je svojedobno vikao na svoje goste jer bi otišli na plažu, a ostavili u apartmanu upaljenu klimu.

Vikati na goste jest ono što iznajmljivač nikad ne bi smio raditi, čak ni u izvanrednim, ekstremnim situacijama. Iznajmljivač koji viče na goste naprosto nema što tražiti u sektoru turističkog iznajmljivanja, kao što se npr. ni slijepac ne može zaposliti kao vozač autobusa. Nije ni čudo da spomenuti iznajmljivač danas uopće nema gostiju te više čak niti ne oglašava apartmane. Dovoljne su svega 2-3 loše recenzije na Booking.com ili drugim mrežnim mjestima i teško da će vam netko novi doći.

Budite iskreni prema gostima

Također, jedna od jako loših osobina koja vam može puno naštetiti jest laganje gostiju. Neki iznajmljivači lažu kod opisa apartmana i ponude, pa tako npr. napišu da je osiguran parking, a nije. Tu se onda čak događaju situacije da ako je apartman u zgradi, gost iz neznanja parkira na nečije tuđe mjesto i onda dobije “jezikovu juhu” od stanara ili pak drugog gosta. Zamislite kako biste se vi osjećali da vas na odmoru netko zbog laganja dovede u tako neugodne situacije.

Ili npr. neki napišu da je apartman udaljen 100 m od mora, a udaljen je gotovo pola kilometra. Što ako gost ima problema s hodanjem, oštećenu kralježnicu, ako je starija osoba i sl.? Ili npr. ako napišete da apartman ima WiFi, a on zapravo više ne radi nego radi, itd.

iznajmljivači apartmana

Nemojte lagati goste glede kvalitete usluge i smještaja jer ćete prije ili kasnije zaraditi izrazito negativne recenzije i teško da ćete se više oporaviti. Digitalizacija je zapravo najbolja stvar koja se mogla dogoditi kako iznajmljivačima tako i turistima. S jedne strane prisiljava iznajmljivače na profesionalnost, poštenje i ljubaznost. S druge strane gost ima mogućnost ocijeniti i dobrom recenzijom nagraditi poštenog i vrijednog iznajmljivača. Digitalizacija praktično znači da više ništa ne možete sakriti te da naprosto morate biti konkurentni: uložiti kako u svoju ponudu, tako i u svoje ponašanje.

Ako vam se sve ovo kao iznajmljivači čini kompliciranim i teškim, uvijek postoji rješenje. Iznajmljivanje apartmana preko agencije može vam donijeti slobodu od svih obaveza koje imate kao iznajmljivač. Izbor je, dakako, uvijek na vama.

iznajmljivanje apartmana

Napišite komentar